|
Program * březen 2010 Představení o životě pana Romana tak, jak byl zaznamenán na podomácku natočeném 8mm filmu. Ponor do soukromého archivu neznámého „pana Romana“ a vizuálně nápaditá found footage práce se záznamy „soukromého století“ v živém prostoru. Pan Roman se narodil, vyrostl, dospěl a posléze osaměl uvnitř bytu z panelů. To vše zhruba mezi lety 1955-1981. Toto období zaznamenával jeho otec způsobem „točím jen to, co vidím před kamerou” a Roman? Ten se jen šklebil. Rybařina, motory, lázně... Tomáš Procházka (Handa Gote) ucelený filmový materiál našel a předal ho Martinu Ježkovi, který provedl patřičné střihy na nepatřičných místech a materiál de facto rozdvojil s vědomím nenávratné změny. Ve specifickém prostoru soukromého bytu se potom spolu za pomoci chlebíčků, levného doslazovaného vína a melodií/zvuků pokusí navodit dávno ztracený pocit spiklenecké pospolitosti sledováním cizí existence otisknuté v 8mm materiálu. Tak nicotný osud! Handa Gote je konceptuální postdramatické divadlo, střídající ve svém instrumentáři zvukové instalace, pohybové a taneční divadlo, živou hudbu, výtvarné divadlo a technologie. Jejich tvorba je ovlivněna minimalismem, východní filozofií i hnutím DIY. Mísí v sobě české kutilství, recyklaci objektů i technologií a inspiraci japonským haiku. Skupina vznikla v roce 2005. Handa Gote je japonský výraz pro pájku. Připravili: Freudl, Ježek, Procházka a jedefrau.org Důležité upozornění: Akce se koná v bytě na Dukle, Lexova ulice 2235 (vchod vedle Cukrárny Libuše, zvonek Havlíčkovi - Kratochvílovi, telefónek nefunguje, přijdeme otevřít). Doprava: bus 5 a 6 (zastávka Dukla náměstí). |
||||
úterý 9 / 19:00 Cyklus přednášek offcity architekti 2010 se oproti loňskému roku ještě více soustředí na téma veřejného prostoru. Bude prezentovat architekty, kteří se ve své praxi aktivně zabývají veřejným prostorem a zároveň jsou „hvězdami“ české architektonické scény, jejich práce snesou srovnání v širším evropském kontextu. Architektonická kancelář A69-architekti, s.r.o. se do své nynější podoby transformovala ze sdružení Atelier 69 (založen 1994 ) v roce 2003. Zakládajícími členy byla dvojce Boris Redčenkov a Prokop Tomášek, ke kterým se později přidal Jaroslav Wertig. „Á šedesát devítka“ je v současné době jedním z nejvýraznějších architektonických ateliérů v ČR. V průběhu své činnosti dosáhli mnoha ocenění, m.j. Grand Prix Architektů 2008 či prestižní cena Evropské unie za architekturu - Mies van der Rohe Award 2003. Jejich architektura je prezentována v zahraničních časopisech a médiích, jejich urbanistické projekty, návrhy revitalizace veřejných prostranství či projekty obytných domů jsou ukázkou současných přístupů k architrektuře. Pořádá o.s. Terra Madoda v rámci projektu OFFICTY 2010. Tento projekt je realizován za podpory statutárního města Pardubice a Nadace české architektury. |
|||||
čtvrtek 11 / 20:00 Po nedávném nečekaném rozpadu -123min. se frontman kapely Zdeněk Bína spolu s basistou Janem Urbancem vydává na turné se svým novým worldgroovovým projektem. Akustické vystoupení dua má ambice nadchnout fanoušky mnoha hudebních žánrů. Během jednoho večera se tak na pódiu potká jazz s latinou, flamenco s blues, nebo cikánské melodie s arabskou hudbou. Zdeněk Bína se naučil hrát sám a inspiroval se při tom zejména jazzovou a soulovou hudbou 70. let. Jeho jméno je spjato především s kapelou -123min, se kterou natočil alba Shooba Dooba, Try, Home? nebo Mom. Kromě výhradního autorství hudby -123min. je podepsán také pod hudbou k animovanému filmu Piktogramy, na kytaru hraje svou skladbu také ve filmu Jana Hřebejka Horem pádem. Hostuje také na debutovém albu ambientního projektu Mythematica. Koncem loňského roku se v muzikantském životě Zdeňka Bíny událo hned několik důležitých okolností. Nejdříve v říjnu 2009 vydala skupina -123min. skvělé album Dream, v listopadu odehráli „Minuty“ společný koncert s Pražskou komorní filharmonií a nakonec v prosinci kapela ohlásila ukončení činnosti. Zdeněk Bína však již delší čas vystupoval i v sólovém projektu. Hudební materiál, který tak vznikl, nyní nazkoušel společně s vynikajícím basistou Janem Urbancem. |
|||||
sobota 13 / 20:00 Adolphe Sax Konsort je novým hudebním projektem maďarského multiinstrumentalisty, skladatele a zpěváka Bély Ágostona, který se v Divadle 29 představí v české premiéře. Kvartet je složen z vynikajících maďarských saxofonistů, rytmiku obstarává beatbox Dávida Szarvase. Hudba Adolphe Sax Konsort představuje unikátní fúzi jazzu, maďarského folklóru, klasiky a hiphopu. Kapela, v jejímž nástrojovém obsazení jsou všechny typy saxofonů od sopraninového po baryton, dokáže vytvořit bohatou škálu zvuků a mnoho hudebních poloh. Dokáže znít jako rozběsněný freejazzový tajfun, jako klasický dechový kvartet vzdávající hold vynálezci saxofonu Adolphu Saxovi i jako swingem posedlá venkovská kapela ze Sedmihradska, která umí atmosféru v sále proměnit v netradiční taneční párty. Lídrem Adolphe Sax Konsort je hráč na dechové nástroje, zpěvák a skladatel Béla Ágoston, který je nepřehlédnutelnou postavou budapešťské hudební scény s mimořádným talentem pro spojování různých hudebních žánrů. Jeho záběr sahá od jazzu a lidové hudby přes alternativní rock a hiphop až po vážnou hudbu. Ágoston je považován za enfant terrible jak moderního maďarského jazzu tak i na folklórní scéně. Jeho místo mezi nejvýznamnějšími představiteli maďarských jazzových novátorů jako je Mihály Dresch nebo István Grencsó, má poněkud zvláštní charakter. Na rozdíl od zmíněných kolegů, kteří usilují o fúzi jazzu s maďarským folklórem, Ágoston jakoby těká mezi mnoha hudebními proudy a stále častěji chodí mnohem dál za hranice jazzu než bývá zvykem. Citace z vážné hudby, popu, filmové hudby, folklóru, rocku – to vše Ágoston stále více a stále nápaditěji zapojuje do své hudby, ať už ji provozuje s jazzovým kvartetem či triem, s etnojazzovým souborem Gabona Orchestra, s pouliční kapelou Agostones nebo se skupinou Zuboly, která představuje (nejen na maďarské poměry) zcela jedinečný hudební tvar, v němž se setkává jazz s maďarskou lidovou hudbou, hip hopem a drum and bass. Od roku 2003 se v Divadle 29 představil celkem šestkrát, pokaždé však s jiným projektem. S etnofreejazzovými Dél-Alföldi Saxophone Ensemble v roce 2002 , s jazzovým Béla Ágoston Triem, o rok později, se skupinou Zuboly v roce 20 06 , s jazzovým Ágoston Quartetem v roce 2007, s kapelou Gabona Orchestra v roce 2008 a naposledy vloni s projektem Zuboly plays broken et-no jazz. Byl členem skupiny Čikori Ivy Bittové, freejazzového Limba , minibigbandu Nuo, nebo skupin Fru Fru a - 123 minut. Působí v duu s Vladimírem Václavkem a spolupracuje s hudebníky jako jsou např. Radúza, Jana Vébrová, Pavel Fajt nebo Ester Kočičková. Od letošního roku se M. Dvořáček rozhodl pro sólová vystoupení, při kterých používá kromě bicích všemožné další nástroje - fujary, kytaru, smyčkovač hlasu, perkusivní nástroje všeho druhu, také plechové hrnce a rendlíky a vše, co je kolem něj a dá se rozeznít. Milošovi hraje v rukách téměř každý přednět a jeho vystoupení jsou požitkem nejen pro uši, ale i pro oči. Koncerty jsou uváděny v rámci projektu Jazzconnexion za finanční podpory Ministerstva kultury ČR, Pardubického kraje a statutárního města Pardubice. myspace/adolphesaxkonsort * myspace/belaagoston |
|||||
Badam Bolor - morin huur, zpěv středa 17 / 19:00 Předprojekce festivalu Jeden svět 2010 Pardubice neděle 21 / 18:00 V rámci Multikulturního týdne 2010 proběhne workshop tradičního indonéského tance Dayak a balijského Cendrawasih pod vedením lektorky Azis Nurwahyudi. |
|||||
pátek 19 / 20:00 DVA Od června 2009, kdy si kapela zvolila za své nové sídlo Pardubice, vydala a nechala volně ke stažení album soundtracků s názvem Kollektt8 obsahující jejich rozsáhlou tvorbu hudby k divadelním představením, filmům či počítačové hře, dokončeny jsou čerstvé klipy k písním Badalisk a Vals Liepaja a kapela přispěla na album coververzí For Semafor a remixovala Peťo Tázoka. Od ledna DVA pilně pracují na nových skladbách pro druhé album, které vyjde na podzim 2010. Několik nových energických skladeb z tohoto alba, které bude mít podtitul "Pop z neexistujících rádií", zahrají i na tomto koncertě. Trio soustředěné kolem filmaře, herce a hyperaktivního muzikanta Petra Marka, herce, hudebníka a promotéra Prokopa Holoubka a šperkařky Markéty Lisé vzniklo na základech emo/elektro/gothic kapely Krásný stěhovák Gerard a Sexuální nábytek. MIDI LIDI fungují od dubna 2006 a jejich hudba se stylově pohybuje na pomezí elektra/experimental/IDM, a to ve velmi tanečním a energickém mixu. Hudba je doprovázena odsekávaným sborovým zpěvem originálních českých textů. Součástí jejich živých performance a autory grafiky jsou i VJs – Filip Cenek, Magdalena Hrubá a VJ Kolouch, kteří patří mezi etablované české vizuální umělce. Koncert se koná v rámci projektu Electroconnexion 2010 za finanční podpory statutárního města Pardubice, Pardubického kraje a Ministerstva kultury ČR. Doprovodný program výstav v Klubu 29 je realizován s podporou Statutárního města Pardubice. |
|||||
pondělí 22 - sobota 27 JEDEN SVĚT 2010 Pardubice Festival dokumentárních filmů o lidských právech Festival JS 2010 Pardubice představí více než dvě desítky dokumentárních filmů z celého světa. K projekcím od 18:00 v každém z festivalových dní proběhnou tématické debaty s pozvanými hosty. Během festivalu bude v prostoru Mezipatra 29 opět otevřena nekuřácká kavárna a čajovna s prodejem FairTrade zboží, včetně výrobků z chráněné dílny společnosti Člověk v tísni v Namibii. Pořádá společnost Člověk v tísni, o.p.s ve spolupráci s o.s. Terra Madoda a Divadlem 29. Partnerem odborných debat při festivalu Jeden svět 2010 Pardubice je Dům techniky Pardubice. |
|||||
|
|||||
úterý 30 / 20:00 Divadlo DNO: Wan moment show Jiří Jelínek a Jiří Kniha úplně improvizují… Pořádá o.s. Terra Madoda ve spolupráci s Divadlem 29 v rámci projektu Ostrovy v pohybu . Tento projekt je realizován za podpory Ministerstva kultury ČR, statutárního města Pardubice a Pardubického kraje.
|
|||||
středa 31 / 20:00 Tomáš Sýkora - piano
|
|||||
|
|||||
|