24. Český lev - Cena Magnesia za nejlepší studentský film
To nejlepší z české krátkometrážní scény opět v Pardubicích - 4 hrané snímky nominované na Cenu Magnesia za nejlepší studentský film roku 2016! Přijďte se podívat na svěží filmovou juniorskou ligu a zkuste si tipnout, kdo v příštích letech ovládne české stříbrné plátno.
3. poločas (FAMU) / Režie: Jiří Volek / 2016 / 27 min. Benny (FAMO) / Režie: Michal Hruška / 2016 / 20 min. Černý dort (FAMU) / Režie: Johana Švarcová / 2016 / 25 min. Kyjev Moskva (FAMU International) / Režie: Anna Lyubynetska / 2016 / 24 min.
Po projekci proběhne debata.
Pořádá o.s. Terra Madoda ve spolupráci s Divadlem 29 a organizací iShorts v rámci projektu Filmfuse 2017 za finanční podpory statutárního města Pardubice a Ministerstva kultury ČR. www.filmfuse.cz
vstupné: 90 Kč Ticketportal:
čtvrtek 6 / 20:00 / Divadlo 29
Michal Wróblewski Ensemble (NO/CZ/JAP)
Unikátní osmičlenný mezinárodní ansámbl propojující jazzovou avantgardu s moderní klasickou hudbou a folklórem.
Michal Wróblewski – saxofon / Magnus Grimnes – kytara / Magnus Eide – bicí / Jakop Janssonn – bicí / Martin Morland – kontrabas / Seshen – hlas / Hakon Aase – housle / Henrik Munkeby Norstebo – trombon
Ansámbl byl založen v norském Oslo v roce 2014. Těleso, které je složené z předních hudebníků mladé generace, používá různé interpretační i improvizační techniky, pravidla a symboly, kterými mění hudbu v reálném čase. Kompozičně se zde mísí vlivy americké jazzové avantgardy, evropské klasické hudby 20. století i lidové hudby. Jednotlivé skladby jsou založeny na rytmických paternech, groovech, polytonálních i naivisticky honosných proti sobě jdoucích melodiích a minimalistických informacích, které se ale často proměňují trhanými a neočekávanými změnami. Oktet, který m.j. disponuje dvěmi bicími soupravami a hlasem japonské vokalistky Seshen, se často rozděluje do různých instrumentálních skupin, které spolupracují odděleně, ale zároveň všechny dohromady a tvoří neotřelý, zvukově originální celek.
Tento orchestr se v ČR představí poprvé. Pardubický koncert je součástí norsko-českého turné.
Koncert je pořádán v rámci projektu Jazzconnexion 2017 za finanční podpory Ministerstva kultury ČR, Pardubického kraje a statutárního města Pardubice.
vstupné: 140 Kč (na místě na průkaz ISIC 50% sleva)
Ticketportal: FB událost
středa 12 / 20:00 / Divadlo 29
Vertigo
Vojtěch Procházka – piano / Marcel Bárta – tenor, alt, soprán saxofon, basklarinet / Rastislav Uhrík – kontrabas / Daniel Šoltis – bicí / Dorota Barová – violoncello, zpěv / Oskar Török – trumpeta
Kapela Vertigo, pohybující se již přes deset let na absolutní kvalitativní špičce soudobé české jazzové scény, vydala na podzim vynikající páté studiové album s názvem Nononononininini. Stejně jako předchozí alba Metamorphosis a Taj, působí i novinka velmi kompaktním a kon-cepčním dojmem. Kapela opět dokazuje, že v konstantní cestě za novou formou, novým obsahem, novým zvukem a novým výrazem nemá na české hudební scéně velkou konkurenci. Autorem většiny skladeb Vertiga je saxofonista Marcel Bárta, některé jsou dílem slovenského trumpetisty Oskara Töröka a pianisty Vojtěcha Procházky. Neměnnou členskou základnu souboru vedle nich tvoří zpěvačka a violoncellistka Dorota Barová, kontrabasista Rastislav Uhrík a bubeník Daniel Šoltis.
Nové skladby Vertiga působí poněkud přístupnějším a písňovějším dojmem, aniž by ovšem jakkoli ztrácely na rafinovanosti a originalitě. Kapela na nich rozvíjí propojení tradičního akustic-kého zvuku s elektronikou, tedy tvar, jejž se dotkla už na minulém albu. Výsledkem je křehká, atmosférická hudba s inspiracemi z různých odvětví jazzu, world music, soudobé vážné hudby i popu.
Koncert je pořádán v rámci projektu Jazzconnexion 2017 za finanční podpory Ministerstva kultury ČR, Pardubického kraje a statutárního města Pardubice.
vstupné: 150 Kč (na místě na průkaz ISIC 50% sleva)
Ticketportal: FB událost
čtvrtek 13 / 20:00 / Divadlo 29 Divadlo Tří: Queensland
Detektivní komedie ze staré dobré Anglie.
Zavedeme Vás do země s dlouhou historií - staré Anglie a do doby plné intrik a záhadných událostí. Konkrétně do starodávného sídla s názvem Queensland, kde se odehrála vražda pokrytá rouškou tajemství. Vyšetřováním je pověřen detektiv, který byl sám přítomen vraždě. Okruh podezřelých se uzavírá a i samotnému detektivovi hrozí, že uvízne v síti mezi podezřelými, kterých záhadně ubylo…čeká nás neobyčejný večer plný zvratů a proměn s nádechem hororu, který Vám nedovolí se nadechnout.
Hrají T. Novotný, L. Marek a L. Udržal.
Délka představení je 80 minut.
Pořádá Terra Madoda z.s. ve spolupráci s Divadlem 29 v rámci projektu Ostrovy v pohybu, který je realizován za podpory Ministerstva kultury ČR a statutárního města Pardubice.
Offcity architekti / architektonické intervence
Artur Magrot, Martin Chlanda a Jakub Rajnoch: Procesuální instalace
Letošní cyklus přednášek Offcity architekti věnujeme architektonickým intervencím, často dočasným instalacím, které kladou otázky a pokouší se reagovat na aktuální témata spjatá s veřejným prostorem.
Na konci ledna tohoto roku vyrostl na pražském Malostranském náměstí ledový objekt, čtyři metry vysoký ledový sloup, který po dobu měsíce měnil svůj tvar, tál a vodou naplňoval nádrž pod sebou. Dne 21. února se zcela zbortil.
Autory instalace byli Artur Magrot (* 1985), Martin Chlanda (* 1984) a Jakub Rajnoch (* 1978) z Ateliéru intermediální tvorby pod vedením Dušana Zahoranského a Pavly Scerankové na Akademii výtvarných umění v Praze. Nazvali ji Procesuální instalace a jejich snahou bylo přispět do současné diskuse o významu a pozici umění ve veřejném prostoru i o specifickém „klimatu“ Malostranského náměstí. Jejich dílo reagovalo na historickou situaci Malostranského náměstí, kde se v průběhu staletí protnulo množství různých idejí, kde se společnost proměňovala, stejně jako způsoby užívání tohoto veřejného prostranství. Jak probíhala realizace objektu? S jakými reakcemi veřejnosti se setkala? Jak probíhala spolupráce s Galerií hl. města Prahy a Institutem plánování a rozvoje hl. města Prahy, institucemi, které realizaci objektu podpořily? Splnilo dílo cíl, který si autoři předsevzali? Přijďte se zapojit do diskuse!
Pořádá Offcity z.s. ve spolupráci s Divadlem 29 v rámci projektu OFFCITY 2017. Tento projekt je realizován za podpory Ministerstva kultury ČR, statutárního města Pardubice a Nadace české architektury.
Vladimír Václavek
Koncert jednoho z nejosobitějších hudebníků české alternativní scény.
Vedle Pavla Fajta nebo Ivy Bittové, se kterými se setkal v kapele Dunaj, byl Vladimír Václavek jedním z tvůrců brněnské alternativy, která společně s undergroundem tvořila od poloviny osmdesátých let kontrapunkt k oficiální rockové scéně. Byl ústřední osobností brněnských skupin E, Domácí lékař, VRM, česko-německých Klar a zároveň jedním z hlavních protagonistů mezinárodních formací Rale a Ingwe. S Ivou Bittovou spolupracoval nejen na projektu Bílé inferno, ale hrají spolu i v znovuobnovené skupině Čikori.
Svou první sólovou desku Jsem hlína, jsem stroj, jsem stroj nahrál Vladimír Václavek v roce 1994. S odstupem téměř deseti let na ni navázal druhým albem nazvaným Písně nepísně. Společně s Milošem Dvořáčkem pak nahrál v roce 2007 CD Život je pulsující píseň. Na další studiové desce Edel (2010) se pak kromě Dvořáčka podílel i kytarista a skladatel Frieder Zimmermann. Na Václavkově dosud posledním albu Barvy radugy nacházíme písně v uvolněně folkovém duchu s občasnými názvuky jazzu nebo bigbítu šedesátých let. Václavek se zde neprezentuje jako rockový minimalista nebo exotický kouzelník, jak jej známe z jiných skupin, ale jako vemlouvavý písničkář, jenž necítí potřebu své posluchače o ničem přesvědčovat ani kázat. V jeho novém repertoáru se odráží osobní i autorská zralost. Písně plynou docela přirozeně, bez stylizací, póz a efektních aranžérských triků, jako by Václavek hrál jen tak sám pro sebe, dobře se bavil a přitom přemítal, kam jej hudba dovede. Dá se říci, že Vladimír Václavek zde dospěl k podobné vyrovnanosti a nadhledu, jaké známe například z aktuální tvorby Oldřicha Janoty.
Vladimír Václavek se příležitostně věnuje také filmové hudbě (Čarodějka, Kamenný most), hudbě k divadelním hrám (Kublai Khan Investigation, Staré ženy aneb tacet) a produkční činnosti (Deep Sweden). Jeho poezie vyšla v knihách Obrazy cesty a Stín stromu. V roce 2013 vydal knihu Neviditelný svět, inspirovanou jeho zkušenostmi s šamanismem.
Koncert je uváděn v rámci projektu Etnoconnexion 2017 za finanční podpory statutárního města Parubice.
vstupné: 140 Kč (na místě na průkaz ISIC 50% sleva)
Ticketportal: FB událost
středa 26 / 20:00 / Divadlo 29
Spitfire Company: Hlas Anne Frankové
Tanečně-divadelní představení vypráví příběh židovského děvčete Anne Frankové zcela novým způsobem. Mistrovský kousek expresivního tanečního divadla s vynikající představitelkou v hlavní roli Miřenkou Čechovou. Jedno z posledních uvedení představení, které objelo takřka celý svět, získalo řadu mezinárodních ocenění, představení souboru, který momentálně patří k tomu nejlepšímu, co v oblasti pohybového či tanečního divadla v naší zemi existuje.
V Hlasu Anne Frankové jsou inscenovány strasti i radosti třináctiletého děvčete, které je za druhé světové války donuceno se ukrývat. Avšak v „hlase“ jejího deníku nezaznívá pouze Anne, ale problémy všech skrývaných. Hlasy lidí, kteří přežili i hlasy těch, kteří nepřežili. Život Anne nekončí na poslední stránce deníku, nýbrž v koncentračním táboře. Co víme o těch, kteří byli donuceni žít své „neživoty “ a o těch, kteří byli umučeni k smrti?
„Roli Anne Frankové ztvárnila Miřenka Čechová a skloubila v ní dokonale zkušenosti tanečnice, herečky, choreografky a mima. Ač byla po celou dobu na jevišti sama, dokázala prostor svým umem a charismatem plně ovládnout, připoutala na sebe pozornost diváků neuvěřitelným způsobem…”
(Daniela Zilvarová, Taneční aktuality)
„Spitfire Company se stali jedním z nejvýraznějších – a možná i nejvýznamnějších – představitelů současného fyzického/pohybového divadla a performing arts u nás.“ (Vladimír Hulec, Divadelní noviny)
Hraje: Miřenka Čechová / scénář a režie: Petr Boháč, Miřenka Čechová / hudba: improvizace na violoncello Hanka Suchanová / autor hudby: Varhan Orchestrovič Bauer / light design: Martin Špetlík / scéna a kostýmy: Ivanka Kanhauserová, Petra Vlachynská
Pořádá Terra Madoda z.s. ve spolupráci s Divadlem 29 v rámci projektu Ostrovy v pohybu, který je realizován za podpory Ministerstva kultury ČR a statutárního města Pardubice. Fragmenty z textu Deník Anny Frankové jsou použity se souhlasem basilejského fondu Anne Frankové ve Švýcarsku.
Nakama (NO/JAP/A)
Česká premiéra mezinárodního kvintetu balancujícího mezi světem evropského jazzu,
soudobé klasické hudby, minimalistického ambientu a japonské tradiční hudby.
Agnes Hvizdalek – vokál / Adrian Loseth Waade – housle / Ayumi Tanaka – piano / Andreas Wildhagen – bicí / Christian Meaas Svendsen – kontrabas
Poprvé zavítá do ČR pozoruhodná mezinárodní kapela Nakama, která v rámci svého evropského turné navštíví vedle Prahy i Pardubice. Nakama představuje jeden z objevů mladé progresivní hudební scény v Norsku. V norském Oslo ji v roce 2015 založili kontrabasista a skladatel Christian Meaas Svendsen, houslista Adrian Waade, bubeník Andreas Wildhagen a japonská pianistka Ayumi Tanaka. K původní sestavě se později přidala renomovaná rakouská vokalistka Agnes Hvizdalek.
Nakama vytváří unikátní hudební svět založený na symbióze evropské jazzové tradice, moderní vážné hudby, japonské tradiční hudby a harmoniích klasické hudby období romantismu. Na tomto půdorysu staví své kompozice, které se vyznačují snovou křehkostí a minimalistickým obráběním repetitivních motivů, které často oscilují na samotné hranici mezi zvukem a tichem. Vedle meditativního a až zenově pojatého minimalismu stojí pasáže se silným emočním nábojem, proměnlivostí a dynamickou gradací, jež jejich hudbě dodávají mimořádnou plasticitu. Nakama dosud vydala tři CD na stejnojmenném nezávislém labelu Nakama Records, který se zaměřuje na mladou experimentální hudbu.
Koncert je pořádán v rámci projektu Jazzconnexion 2017 za finanční podpory Ministerstva kultury ČR, Pardubického kraje a statutárního města Pardubice.