Divoká a strhující jízda mezinárodního kvarteta ve vodách avant-rocku, psychedelie, blues, klezmeru, freejazzu i punku. Jediný koncert v ČR!!!
Mezinárodní a multikulturní kvartet, který hraje hudbu na pomezí etnojazzrockové fůze s prvky blues, psychedelie, freejazzu, rokenrolu, punku i noisu. Základem pulsující hudby Kuhn Fu jsou pečlivě vystavěné hutné groovy, velké dynamické rozpětí, ostré střihy v tempech a silná melodika. Jejich intenzivní hudba se opírá o postupy rockové i jazzové avantgardy, je však silně nadopována našlapanou punkovou živelností, podvratným humorem a nevídanou spontaneitou. To vše spojuje neutuchající energie, hráčské nasazení a mimořádná souhra všech hudebníků.
Divadlo 29 bude jedinou zastávkou Kuhn Fu v ČR v rámci jejich evropského turné k nejnovějšímu albu Chain The Snake vydanému v březnu letošního roku. Kapela Kuhn Fu byla před dvěma lety jedním z highlightů mezinárodního festivalu Jazz Goes To Town v Hradci Králové, kde dokázala zvednout ze sedadel a roztančit část jazzového publika.
Koncert je pořádán v rámci projektu Jazzconnexion 2019 za finanční podpory Ministerstva kutury ČR, Pardubického kraje a statutárního města Pardubice.
vstupné: 160 Kč (na místě 50% sleva na průkaz ISIC)
středa 10 / 19:00 / Divadlo 29
Manželské etudy: Nová generace Sedm let štěstí, lásky i bolestivých pádů v životě Mirky a Kuby. Strhující zachycení soukromých dramat mladého českého páru je režijním debutem Hany Třeštíkové.
Mirka a Kuba se seznámili na technoparty, narodila se jim dcera a rozhodli se vzít. Svatbou začíná sedm let štěstí, lásky i bolestivých pádů. Mladá dvojice čelí odvěkým výzvám, ale také lákadlům a záludnostem života v současném Česku. Přichází stěhování za město, druhé dítě, hypotéka, krize. Dokáže rodina společně překonat největší překážku? Pomocí časosběrné metody zachycuje Hana Třeštíková ve svém režijním debutu soukromá dramata strhujícím způsobem. Navazuje tak na dílo své matky Heleny, která tento populární formát proslavila.
Režie: Hana Třeštíková, ČR, 2019, 91 min. Po projekci se plánuje debata.
Pořádá Terra Madoda, z.s., ve spolupráci s Divadlem 29 v rámci projektu Filmfuse 2019 za finanční podpory statutárního města Pardubice a Ministerstva kultury ČR.
Die Alten Maschinen Die Alten Maschinen startují motory a vyrážejí na turné. Moimir Papalescu & Leon Stevenson pokřtí na pódiu Divadla 29 desku New Motors!
Die Alten Maschinen jsou mezinárodní cyber-band, který má zatím na svém kontě alba To Be Or Not, Songs About Love And Machines a Change. A největší hity z nich společně s průřezem z nejnovějšího alba New Motors zazní naživo právě během jejich turné.
Mašiny založil pardubický rodák Moimir Papalescu už v roce 2007 a mezi stálé spolupracovníky kromě kanadského zpěváka Leona Stevensona (ex-The Extras) patří také Petr Venkrbec (The Nihilists, Magnetik, Psí vojáci, Vltava) nebo Gerald Casale z legendární americké kapely Devo.
Na rozdíl od Moimírových tajuplných Magnetik jsou Die Alten Maschinen orientovaní více na elektro. Sami členové svoji hudbu nazývají robopopem. „Žijeme ve věku robotů, ale dnešní doba postrádá romantiku, kterou známe z prvních sci-fi příběhů. Právě proto se takové emoce objevují v naší hudbě a tak trochu pohádkových příbězích. Jsme zkrátka ti, kteří ještě naplno vnímali estetiku prvních ABC nebo Zemanových filmů a díky tomu je v nás stále přítomen jakýsi technooptimismus a retrofuturismus,” říká Moimir Papalescu.
Moimir Papalescu je jednou z nejvýraznějších postav tuzemské scény elektronické hudby. Podílel se na mnoha EBM projektech, počínaje jeho vlastními Gun Dreams přes spřízněnou Vanessu až po Papalescu 2, v nichž hraje se svým synem. Působil ale také v rockovějších Nihilists nebo
v ambientních Sundreams.
Akci pořádá Divadlo 29 v rámci projektu Electroconnexion 2019 za finanční podpory Ministerstva kultury ČR, Pardubického kraje a statutárního města Pardubice.
Dvoudenní workshop s vizuální umělkyní Natálií Trejbalovou, jehož cílem je poodhalit základy tvorby filmové scény miniaturních rozměrů. Pomocí jednoduchého fotografického pozadí a různých organických a jiných materiálů si účastníci dílny vytvoří vlastní scénu a v ní sérií obrazů. V této osobní krajině pak budou zkoumat možné narace, jež se v ní mohou odehrávat.
Natália Trejbalová se ve své tvorbě zajímá o současnou podobu komunikace, založenou ve větší míře na rychle se měnících obrazech a logách reprezentujících abstraktní koncepty v nejpřístup-nější podobě a z toho vyplývající standardizaci vkusu, tužeb a chování. Natália se zúčastnila mnoha kolektivních výstav (ViaFarini, Milano; 77, Milano; Galerie Charlot, Paříž; Fotomuseum Winterthur ve Švýcarsku; ISEA 2015 v Abu Dhabi; Localedue, Bologna; a jiné). Svůj video art prezentovala rovněž na 16 ° Quadriennale di Roma (2016). Její práce je aktuálně k vidění na výstavě Plastic Heart v pardubické GAMPĚ, která se zabývá především problematikou plastů a znečištění oceánů.
Workshop je vhodný pro kohokoli od 14 let, kdo se nebojí zkoumat možnosti současného umění a audiovizuální tvorby. Podmínkou účasti je vlastní smart phone či fotoaparát s možností video snímání.
Workshop je realizován v rámci projektu aniLAB 2019 za finanční podpory Ministerstva kultury ČR, statutárního města Pardubice a Pardubického kraje.
max. počet účastníků: 10 osob
na workshop je potřebná předchozí registrace
více informací a přihlášení: Šárka Zahálková, sarka.zahalkova@gmpardubice.cz, 732 436 722
úterý 16 / 20:00 / Divadlo 29
Tanzwerke Vaněk Preuss: Aurora's Redlines
Taneční představení pro společnost v panice.
Průkopník českého soudobého tance Karel Vaněk se vrací po několika letech opět do Pardubic. Dlouhá léta působí v německém Bonnu, kde vytvořil také svou nejnovější choreografii Aurora’s Redlines. Spolu s Guido Preussem připravili taneční představení, které je reakcí na vyvolávání poplašných zpráv. Neustálý alarm, ve kterém žijeme, odvádí naši pozornost od zásadních problémů. Bonnský list General Anzeiger o představení napsal: „Tři muži se vracejí k prvotní síle života, paměti těla ... Silné představení v každém ohledu velmi mužné, velmi fyzické.“
Karel Vaněk žije a pracuje od začátku devadesátých let v Německu (v letech 1992–97 byl sólistou Choreografického divadla ve Freiburgu, v letech 1997–2002 sólistou Choreografického divadla Bonn). Jako tanečník a choreograf vystupoval a pracoval v celé řadě evropských zemí, v Argentině atd. (např. pro Choreografické divadlo Bonn vytvořil choreografie Intermundium, 1999; Es reut mich f…, 2000; a Hidden, 2002, spolupracoval s litevskou taneční skupinou Aura - Interiors, 2008, jako choreograf pracoval pro největší operní divadlo na světě Teatro Colón v Buenos Aires, atd.). Zhruba od roku 2009 spolupracuje s dramaturgem, hudebníkem a tanečníkem Guido Preussem – od roku 2017 pod hlavičkou Tanzwerke Vaněk Preuss. V současné době pracuje i jako programový ředitel pro tanec v kulturním centru Brotfabrik Bonn a vyučuje taneční divadlo na Alanus Hochschule v Bonnu.
Choreografie: Karel Vaněk & Ensemble / tančí: Guido Preuss, Karel Vaněk a Tobias Weikamp / režie: Karel Vaněk / koncept, dramaturgie: Guido Preuss / délka 60 minut
Pořádá Terra Madoda z.s. ve spolupráci s Divadlem 29 v rámci projektu Ostrovy v pohybu, který je realizován za podpory Ministerstva kultury ČR a statutárního města Pardubice.
čtvrtek 18 / 20:00 / Divadlo 29 Zrní – Černá hodinka a půl
Černá hodinka a půl s kapelou Zrní.
Po jiskřícím roce 2017, kdy vydali novou desku a vyprodali Forum Karlín, se Zrní vrátili ke komornímu koncertnímu formátu a přímé interakci s publikem. V několika městech připravují exkluzivní sérii koncertů s názvem Černá hodinka a půl, které se uskuteční v netradičních prostorách s omezenou kapacitou.
Čtyři Honzové a jeden Ondřej, zkráceně Zrní, se vydali na průzkum nových podob koncertů a ve speciálním cyklu vyvažují misky vah koncertních hal. Neobvyklé prostory, kapela mezi publikem, důvěra, intimní osvětlení lamp a svíček, místo elektroniky akustika a přesto obrovská energie mezi všemi zúčastněnými.
Čtvereční metry zaplněné vřavou úhybů před tím, co se má, kde se všechno sejde ve středu dění. Hustohutná hluboká dřeň hudby. Pohybujte se, pojďte blíž, tady a teď se to bude smět.
vstupné: 350 Kč / na tuto akci NEPŘIJÍMÁME REZERVACE
úterý 23 / 19:00 / Klub 29
Listolet ft. Cermaque a Beata Bocek Trvalo to dlouhých šest let než listoletci upekli nové album Pětiminutový tulák, jehož východočeský křest proběhne v Klubu 29. Za těch šest jar přibylo polámaných taktů a dalších kudrlinek, i když ani dnes Listolet nezapře folkové kořeny. Dvanáct probarvených skladeb je zabaleno do ilustrovaného bookletu od valašské výtvarnice Petry Jirouškové. Mezi hosty tentokrát najdeme třeba etnojazzovou zpěvačku a skladatelku Lucii Páchovou nebo klasika mnoha žánrů, Jardu Svobodu ze skupiny Traband.
Ústředním motivem desky jsou příběhy. „Osobní příběh člověk potřebuje, aby vůbec ráno vstal z postele, příběhy jsou nám domovem i vězením, na příběhy se i umírá,“ vysvětluje frontman kapely Tomáš Háček. Album je ale také o toulání a o domově – vychází v momentě, kdy listoletce zastihl přechod do stavů rodinných. „Co může udělat snílek, aby zůstal snílkem, když se stane otcem od rodiny?“ přemýšlí přistávající listoletci a navrhují tuláckou homeopatii. Pětiminutový tulák je pozvánka k instantním útěkům do volajících dálek a ke šťastným návratům domů.
Listolet brázdí pomezí českého folkrocku a alternativy od roku 2010. Do širokého nástrojového arzenálu patří kromě rockového základu třeba mandolína, akordeon, saxofon či trubka. Listolet koncertuje v Čechách i zahraničí a se singlem Lullaby prorazil až na MTV. Skupina vznikla v Brně, jehož hudební scénou nasákla, dlouhodobě se však hlásí k původu v Západních Karpatech (Zlín, Valmez), kam se také postupně vrací. Po albech Listolet (2012) a Malý kluk (2013) je Pětiminutový tulák třetím řadovým albem.
Role křtících hostů se ujme básník, režisér a hudebník Jakub Čermák aka Cermaque a slezská písničkářka Beata Bocek!
Akce se koná v rámci projektu Textconnexion 2019, který je realizován za finanční podpory Ministerstva kultury ČR, Pardubického kraje a statutárního města Pardubice.
neděle 29 / 19:00 / / Divadlo 29 Vertigo
Jedna z nejvýraznějších kapel tuzemské scény s podmanivou hudbou na pomezí jazzu, world music, soudobé vážné hudby i popu.
Šestičlenná česko-slovenská kapela Vertigo patří od svého vzniku v roce 2002 k absolutní kvalitativní špičce soudobé české (nejen) jazzové scény. Výchozím bodem jim byl jazz, ale postupem času se svými hudebními přesahy dopracovali ke zcela svébytnému zvuku. Jeho součástí je kreativita, totální improvizace, ale též sofistikované kompozice zasahující místy až do oblasti soudobé vážné hudby. Skladby Vertiga jsou lyricky křehké i nervně eruptivní, detailně prokomponované i freejazzově přímočaré. Autorem většiny skladeb Vertiga je saxofonista Marcel Bárta, některé jsou dílem slovenského trumpetisty Oskara Töröka a pianisty Vojtěcha Procházky. Neměnnou členskou základnu souboru vedle nich tvoří zpěvačka a violoncellistka Dorota Barová, známá také z dua Tara Fuki, kontrabasista Rastislav Uhrík a bubeník Daniel Šoltis.
Vertigo vydalo šest alb, získalo několik hudebních ocenění a odehrálo desítky koncertů na české i zahraniční scéně. V letošním roce chystá kapela materiál k natočení nového alba, který částečně představí i na koncertě v D29.
Dorota Barová – violoncello, zpěv / Marcel Bárta – tenor, alt, soprán saxofon, basklarinet / Oskar Török – trumpeta / Vojtěch Procházka – piano, klávesy, elektronika / Rastislav Uhrík – kontrabas, baskytara / Dano Šoltis – bicí
Koncert je pořádán v rámci projektu Jazzconnexion 2017 za finanční podpory Ministerstva kultury ČR, Pardubického kraje a statutárního města Pardubice.
jvstupné: 160 Kč (na místě 50% sleva na průkaz ISIC)