Program * květen 2008

pátek 2 / 20:00
OTK

Ondřej Ježek – zpěv, kytary
Honza Klempíř - klávesy
Ganjalood - baskytara
Jarda Mugrauer - bicí

Jedna z nejoriginálnějších českých kapel současnosti představí v Pardubicích svoji zbrusu novou desku Okolo.

Skupina, která si za svou 20ti letou historii prošla rockovou alternativou i hardcore/noisovým běsněním, aby se v posledních letech prokousala k velice osobitému hudebnímu tvaru, postaveném na dobrodružném putování klávesových zvuků pronikajících skrz kytarové houštiny, které raší ze spletitých rytmických kořenů. Hudba OTK bývá přirovnávaná k produkci kapel jako jsou Low, Slint, Morphine nebo Codeine. Nervní rytmika a neučesané kytary jsou tu v protikladu k vyklidněnému projevu Ondřeje Ježka, který svými útržkovitými, imaginativními a svérázným humorem kořeněnými texty nahazuje další prvky do výsledné mozaiky, a nechává na posluchači, aby v ní kolumbovsky dohledával vlastní záchytné body.

Po eponymním debutu z roku 1993 a desce Kot (1998) potvrdili OTK definitivně své výsadní postavení v rámci žánru v Česku albem Sona a Kuva (2003). Do detailu promyšlené a těžko zařaditelné pronikání žánrovým spektrem, dobrodružné bloudění prostorem ambientních ploch a ruchů navrch roubované precizně zvládnutým kytarovým zvukem sklidilo nadšené ohlasy jak hudebních fajnšmekrů, tak kritiky, která v recenzích nešetřila superlativy a věštěním velké budoucnosti. Za album obdrželi OTK v roce 2003 sošku Anděla za alternativní počin roku.

Zpěvák a kytarista OTK Ondřej Ježek je jedním z nejrespektovanějších českých studiových zvukařů a producentů (WWW, Esqmeg, Traband, Miou Miou, Ecstasy Of St. Theresa, Jan Burian, Hm…). Spolupracoval například s Jonathanem Burnsidem (Nirvana, Depeche Mode) nebo s Kipem Beelmanem (Juno, Unwound).

V dubnu vyšlo u labelu Silver Rocket nové album OTK nazvané Okolo: Mimozvuky prorostlý do kořenů, vůně hlíny. Pradávný tóny, ohnutý tíhou tajícího sněhu. Která kapela dokázala kompletně převrátit běh hudebních věcí a přemluvilt rytmy k melodii? OTK se tentokrát spustili až k zemskýmu jádru, ochlazenýmu miliardama hvězd noční oblohy. A jedna věc je jistá: pro tuhle desku neexistuje žádný trefný přirovnání.


MP3 OTK

www.noise.cz/otk * www.myspace.com/otka

Dejte o své účasti na koncertu vědět na last.fm
Vstupné: 90 Kč

 
     
       

sobota 3 / 20:00
LACO DÉCZI & CELULA NEW YORK (USA)

Laco Déczi – trumpeta
Walter Fischbacher – klávesy
Nob Kinukawa – basa
Vajco Déczi - bicí

Ve Spojených státech žijící slovenský trumpetista Laco Déczi patří mezi nejvýraznější osobnosti bývalého československého jazzu. Narodil se roku 1938 v Bernolákově, v letošním roce tedy slaví 70 narozeniny. V letech 1957 až 1962 hrával amatérsky v Bratislavě. V šedesátých letech byl (již v Praze) členem legendárního souboru SHQ Karla Velebného , jímž prošla většina naší jazzové špičky. Později založil vlastní sexteto Jazz Celula , které vydalo několik pozoruhodných alb. V průběhu několika let se v Jazz Celule objevilo mnoho skvělých českých a slovenských hudebníků – Laco Tropp, Svatopluk Košvanec, Josef Vejvoda, Karel Růžička, nebo Petr Král. Souběžně byl Déczi rovněž členem JOČR a vystupoval též v duu s kytaristou Zdeňkem Sarkou Dvořákem . K jeho významným hudebním nahrávkám patří bezpochyby album Jazzissimo (1982). Jedná se o živou nahrávku z Jazz klubu Parnas. Dostal se i k filmu - ve snímku Kalamita Věry Chytilové si po boku Bolka Polívky zahrál víceméně sám sebe a se spisovatelem Jirkou Šebánkem točil v sedmdesátých letech „na vlastní triko“ krátké filmy (např. První fáze vývoje konzumní společnosti, ještě než se naučila konzumovat nebo Předem pomstěná vražda). K řadě filmů a televizních pořadů napsal také hudbu.

Od roku 1985 žije Déczi v USA, kde sestavil s převážně americkými muzikanty soubor Celula New York . Jako bubeník v ní působí i jeho syn Ladislav "Vajco" Déczi. S touto skupinou pravidelně hrává v jazzovém klubu na 70. ulici v New Yorku. V New Yorku má též vlastní nahrávací studio.

Svérázný recesista Déczi ve své hudbě klade hlavní důraz na bezprostřednost a pohotovou improvizaci. Přichází s množstvím původních skladeb, ale neméně zajímavá bývají i jeho provedení klasických jazzových standardů. Déczi nic nepředstírá a vždycky se snaží být sám sebou. Ve své tvorbě se oprošťuje od všeho nedůležitého přikrášlování a rád si dělá legraci z uhlazených, navoněných a napomádovaných komerčních zpěváků a hudebníků. Décziho hudba je osobitou směsí groovy jazzu a tichomořského folklóru.

Pořádá Koplaho Band Agentur ve spolupráci s Divadlem 29.

www.lacodeczi.com


Dejte o své účasti na koncertu vědět na last.fm
Vstupné: 160 Kč

 
     
   

úterý 6 / 19:00
OBČAN HAVEL (režisérská verze)

V postprojekci festivalu Jeden svět 2008 uvedeme rozšířenou režisérskou verzi nového českého dokumentu.

Pavel Koutecký, Miroslav Janek / Česká republika / 2008 / 150 min

Film Občan Havel s podtitulem Scény z prezidentské kuchyně nahlíží do zákulisí politických i soukromých dramat prezidentského období Václava Havla. Film jej zachycuje v nejrůznějších situacích – při politických jednáních i ve chvílích, v jakých ho média běžně neprezentují, například když se dokáže rozčílit a nadávat na špatně ušité košile. Stejně jako v jeho životě hrají i ve snímku důležitou roli obě jeho manželky, Olga a Dagmar, objeví se zde jeho přátelé a spolupracovníci, světoví i čeští politici, ale například i členové skupiny Rolling Stones. Režisér Pavel Koutecký sledoval prvního českého prezidenta více než třináct let. Po jeho tragické smrti se dokončení filmu ujal režisér Miroslav Janek.


www.obcanhavel.cz

Vstupné: 60 Kč

 
     
   

středa 14 / 20:00
GEORGE HASLAM FREETIME IMPROFEST (UK/CZ/SK/EST)

George Haslam (UK): barytonsaxofon, tarogáto
Robin Jones (UK : perkuse
Tönu Naissoo (EST) : piano
Swetja (SK): el. kytara, fujara, pila
Josef Láska (SK ): baskytara, el. kontrabas
Petr Zimák (CZ): bicí
Matouš Bagar (CZ): klávesy

Již počtvrté v historii Divadla 29 se sem vrací anglický barytonsaxofonista George Haslam. Tentokráte v rámci festivalu FreeTime Improfest , který zasáhne řadu českých, moravských měst a po absolvování koncertů v ČR se přesune do Velké Británie. Mezinárodní sestavu Haslamových spoluhráčů z Čech a Slovenska doplňuje fenomenální britský perkusista Robin Jones a estonský pianista Tönu Naisoo.

Angličan George Haslam (ročník 1939 ) se svým barytonsaxofonem a tarogátem (dřevěný plátkový nástroj původem z Maďarska) už téměř třicet let cestuje po různých koutech světa a dopřává si potěšení jazzové i zcela volné improvizace s místními muzikanty. V roce 1986 vystupoval jako první britský jazzman na Kubě a o čtyři roky později v Argentině, kam se od té doby pravidelně vrací ke koncertování s místními hudebníky. Za léta cestování našel hudební přátele například v Finsku, Kanadě, Rusku, Maďarsku, Portugalsku nebo na Ukrajině. V rodné Anglii a na mnoha festivalech po světě často hraje s mistry volné improvizace, jakými jsou trombonista Paul Rutherford , saxofonisté Lol Coxhhill , Evan Parker a Steve Lacy nebo americký pianista Mal Waldron . Haslamova saxofonová hra, ceněná zejména pro svůj neomylný rytmus a cit pro lyrické polohy, byla renomovanými kritiky přirovnána k mistrovství Lestera Younga nebo Gerryho Mulligana . Haslam je však velmi variabilním a všestranným hráčem. V roce 2003 byl japonskou institucí „Encyclopaedia of Jazz“ vyhlášen 19. nejlepším barytonsaxofonistou všech dob. Velmi bohatá je i Haslamova diskografie, která čítá jen od roku 1984 kolem 30 titulů. V Čechách hrál např. s J. Stivínem, E. Viklickým, J. Kořánem, A. Kutas, V. Havlem nebo s M. Chadimou.

Robin Jones není nic dlužen svému přívlastku – „Percussion Guru“, protože své bicí nástroje, bubny i klávesy ovládá bravurně a na scéně působí tak suverénně, jako může pouze ten, kdo dělá přesně to, pro co se narodil. Seznam všech jeho spoluhráčů z řad světové extratřídy by byl příliš dlouhý. Za všechny vzpomeňme alespoň jména jako Stan Getz, Tito Puente, Gilberto Gil, Bud Powell, Chet Baker, The Pet Shop Boys, Al Jarreau, Matt Bianco, Billy Idol, nebo Sade.

Swetja, hudební skladatel, aranžér a multiinstrumentalista narozený v Bánské Bystrici. Od roku 1996 působí v Praze. V roce 2002 získal za svou kompozici Genesis první cenu v prestižní celosvětové soutěži hudebních skladatelů USA Songwriting Competition v kategorii World Music. Kromě studiové práce a živé spolupráce s množstvím žánrově rozdílných hudebníků, skupin a orchestrů, je třeba připomenout pravidelnou spolupráci se slavným americkým bluesovým hráčem King Georgem (mimo jiné blízkým přítelem Jimiho Hendrixe) nebo spolupráci se špičkou světové freejazzové scény George Haslamem. Jeho hudební rukopis je ovlivněn žánrem world music. Na koncertech vždycky střídá několik nástrojů, mezi nimi je například i fujara a pila.

Tőnu Naissoo, estonský jazzový pianista a skladatel působící na estonské a ruské hudební scéně od roku 1967. V 80. letech vystupoval na evropských jazzových festivalech a klubech takřka po celé Evropě. Dále se podílel se na mezinárodních projektech jako EBU Big Band (Pori Jazz ´85, Finsko), Trio Eckert-Gaivoronski-Naissoo (Turku Jazz ´92, Finsko), Baltic Trio , Vladimir Tarasov´s Baltic Art Orchestra , atd. Hrál sólo na premiéře Schnittkeho První symfonie s Bostonskou filharmonií (1988) a v Holandsku s Rotterdamskou filharmonií (1991).

Jozef Láska, baskytarista a kontrabasista původem ze Žiliny. Je zván k účinkování s různými pražskými i zahraničními kapelami, především experimentálního a alternativního směru. V poslední době vystupoval například se Zapomenutým orchestrem Země Snivců, King George's Bluesology, Free Time Quartetem, nebo se zpěvačkou Feng Jün-Song a jinými.

Petr Zimák je bubeníkem pražských swingových souborů Jazz Bluffers a Old Timers, ale občas si zahraje také s bluesovými nebo rokenrolovými kapelami. Společně se Swetjou a Jozefem Láskou hraje také v české verzi kapely King George‘s Bluesology.

Koncert je pořádán v rámci projektu Jazzconnexion za podpory Ministerstva kultury ČR, Pardubického kraje a statutárního města Pardubice.

MP3 George Haslam

www.georgehaslam.com

Dejte o své účasti na koncertu vědět na last.fm
Vstupné: 140 Kč, studentské: 90 Kč

 
     
    úterý 20 / 20:00
KREPSKO a Henna Kaikula: ALMA & AMANDA / další kapitoly


Druhá, nezávislá část trilogie zvané Twilogie – tři příběhy o dvojicích, párech a dvojnících, o nebytí tak úplně jeden.

hrají / Linnea Happonen a Henna Kaikula
režie / Linnea Happonen
hudba / Mayim Alpert, Guy Dowsett
kostýmy a výtvarná spoupráce / Radka Mizerová
light design / Martin Špetlík
koprodukce / Cirqueon, Zahrada KC
zvláštní poděkování / Ivě Machačové, Jiřímu Zemanovi a celému týmu Twilogie – prvních kapitol

Alma a Její Sestra Amanda. Amanda a Její Sestřenice Alma. Amanda a Její
Hrozně Tajná Kamarádka Alma. Alma a Její Zrcadlo Amanda. Amanda a Její
Milovaná Alma. Amandy Alma. Almy Amanda.
Stejné, a přeci jiné. Nejlepší kamarádky, nejlepší nepřátelé.
Dvě duše – jedno tajemství, dvě nálady – jeden problém.

Představení pořádá o.s. Terra Madoda ve spolupráci s Divadlem 29 a za podpory o. s. Nová síť v rámci projektu „Ostrovy v pohybu“. Tento projekt je realizován  za podpory  MK ČR, statutárního města Pardubice a Pardubického kraje.

Představení je zařazeno do projektu Nová síť 2008.

www.krepsko.com

Vstupné: 100 Kč

 
     
    středa 21 / 20:00
HEARN GADBOIS (USA)
+ MARTIN ALACAM (CZ / TR)


Hearn Gadbois – perkuse
Martin Alacam – kytary, zpěv

V Praze žijící americký perkusista Hearn Gadbois, který v minulosti spolupracoval s hudebníky jako je Patti Smith, Yoko Ono či Meredith Monk a kytarista s tureckými kořeny Martin Alacam známý z působení v česko-rakouské skupině Metamorphosis , spolu příležitostně hrají již několik let. V letošním roce připravili společný koncertní projekt, který sami charakterizují jako „world music v pravém slova smyslu“, tedy hudbu, jenž není z určitého místa, a přitom zní, jakoby byla odevšud. Duo vytváří spontánní improvizace, které zní jako zkomponované, písně, které zní čerstvě jako ve chvíli vzniku. Radost z tvorby je hmatatelná, aniž by byla předem předvídatelná.

Hearn Gadbois je profesionální perkusionista původem z USA, specialista na techniku tradičních gobletových bubnů středního východu (zarb, tombak). Svou kariéru začal na Středním východě, kde hrál na konga v jazzových a funky skupinách, mezitím studoval perkusivní techniku hry rukou i nohou Indie a Středního východu. Studoval rovněž tradiční techniky Kuby, Brazílie, Íránu, Střední Asie a severní Afriky. Jeho hudební kořeny sahají hluboko do tradic městského blues a soulu rodného středozápadu USA. Po přestěhování do New Yorku v roce 1981 se stal vyhledávaným hráčem newyorské downtown scény. Na nahrávání i na koncerty ho zvou Saqqara Dogs , Patti Smith , Suzanne Vega , Meredith Monk , Yoko Ono a další. Vystupoval již na všech pěti kontinentech. Svoje hudební nástroje si navrhuje a vyrábí sám. V Čechách pobívá od konce 90. let, vede zde studio Zambra zaměřené na speciální výuku rytmiky a hry na perkuse. Spolupracuje s Pavlem Fajtem na projektu Slet bubeníků a s dalšími interprety jako je hudebník Vladimír Václavek nebo tanečnice Rena Milgrom.

Martin Alacam je všestraný kytarista, zpěvák a skladatel narozený v Istanbulu. Je zakládajícím členem česko-rakouského kvarteta Metamorphosis, v minulosti působil v mezinárodních skupinách Sing Sing nebo GAP. Dále spolupracoval např. s bubeníkem  Pavlem Fajtem , japonskou houslistkou Marikou Papach, britským bubeníkem Marcusem Godwynem nebo rakouským Theater Brett . Skládá hudbu k divadelním a tanečním představením a věnuje se improvizaci.

www.zambra.cz * www.metamorphosis.at

Dejte o své účasti na koncertu vědět na last.fm
Vstupné: 90 Kč

 
     
    sobota 24 / 20:00
THE SCORCH TRIO (Finsko/Norsko)

Raoul Bjorkenheim (FIN) – el. kytara
Ingebrigt Haker Flaten (NOR) – baskytara, elektronika
Paal Nilssen-Love (NOR) – bicí, perkuse

Dnes již světově proslulé finsko-norské The Scorch Trio patří přinejmenším k evropské špičce současného progresivního jazzu. Kritika nad jejich koncerty i albovými počiny nešetří komplimenty a superlativy. A není divu, neboť hudba tohoto skandinávského tria vyniká skvělou sehraností, neotřelými hudebními postupy a obrovskou dávkou energie a neutuchajícího muzikantského entusiasmu. Eruptivní a pulsující hudba Scorch Tria působí jako setkání Jimiho Hendrixe a Supersilent za asistence Cream, King Crimson či Franka Zappy. Koncert Scorch Tria, které bude v České republice vystupovat exkluzivně pouze v Divadle 29 , bude jistě vrcholem jarní části letošního projektu Jazzconnexion, v jehož rámci je uváděn.

The Scorch Trio založili v roce 1998 jeden z nejkreativnějších skandinávských kytaristů Raoul Bjorkenheim pocházející z Finska a pravděpodobně nejlepší norská rytmická dvojice současnosti - basista Ingebrigt Haker Flaten a bubeník Paal Nilssen-Love . Hudba, kterou Scorch trio produkuje, je plná kontrastů a explodující energie. Těžko ji k něčemu přirovnat. Je v ní cítit otisk dřevního elektrifikovaného blues, rocková avantgarda 60 . a 70. let, freejazz, punk, noise i hardcore. Název, který si tato trojice skandinávských hudebníků pro svou skupinu zvolila, nemohl být výstižnější, neboť koncentrovaná síla jejich hudby je opravdu spalující.

Všichni tři protagonisté Scorch Tria patří ve svém oboru k uznávaným a vyhledávaným hudebníkům, jejichž renomé dávno překročilo hranice zemí odkud pochází. Jejich alba vychází na prestižním norském labelu Rune Grammofon, který vydává kapely, jako jsou Supersilent, Jazzkammer, Alog nebo Biosphere. Kytarista Bjorkenheim hrál s legendárním finským bubeníkem Edwardem Vesalou , Billem Laswellem , Matsem Gustafssonem či Henry Kaiserem . Basista Ingebrigt Haker Flaten hraje ve skupině The Thing spolu s Matsem Gustafssonem, dále hrál např. s  Davidem Liebmanem či Chrisem Potterem. Bubeník Paal Nilssen-Love je momentálně asi největší bubenická „hvězda“ norské jazzové scény. Jeho hra je charakteristická obrovským nasazením a tvůrčí nespoutaností. Vedle skupin The Thing či Atomic si ho na své nahrávky a turné zvou takové veličiny, jako jsou Pat Metheny nebo Nils Petter Molvar .

Koncert je pořádán v rámci projektu Jazzconnexion za podpory Ministerstva kultury ČR, Pardubického kraje a statutárního města Pardubice.

MP3 The Scorch Trio

www.myspace.com/scorchtrio

Dejte o své účasti na koncertu vědět na last.fm
Vstupné : 140 Kč, studentské: 90 Kč

 
       
    úterý 27 / 17:00
PARDUBICKÉ RESPEKTOVÁNÍ

Kulturně-debatní večer časopisu Respekt

V první části večera bude uspořádána veřejná debata na téma budoucnost českého vysokého školství za účasti ministra školství Ondřeje Lišky (Strana zelených), stínového ministra školství Jiřího Havla (ČSSD), rektora Univerzity Pardubice Jiřího Málka a profesora ekonomie Jana Švejnara . Debata se zaměří na připravovanou reformu českého vysokého školství. Budou diskutována témata jako např. spolupráce VŠ a soukromého sektoru, podpora vědy a výzkumu VŠ, zvýšení kvality vzdělávání na VŠ. Součástí večera bude i otevření Respekt kavárny v prostorách Klubu 29.


Po debatě vystoupí pardubická kapela


DOUBLE BUBBLE

Petr Bína – hudba, kytara, zpěv
Petr Mori –
bicí
Václav Kramář
– klávesy
Marek Abrahám
– baskytara

Kapela vznikla v roce 2003, kdy se sešli členové dvou zaniklých skupin Bubble Jet a Double Deckers – frontman, zpěvák a kytarista Petr Bína a baskytarista Ondřej Stieber. Coby tříčlenná formace natočila skupina trojpísňové demo a v poměrně krátké době začala čile koncertovat. Stylově se Double Bubble vyprofilovali jako rock obohacený o prvky jazzu, soulu a funky.


Večer pořádá Respekt institut ve spolupráci s Divadlem 29 pod záštitou radního Pardubického kraje Miroslava Brýdla.

www.doublebubble.cz * www.respektinstitut.cz

Vstup zdarma
 
       
    čtvrtek 29 / 20:00
DAGMAR CHALOUPKOVÁ: X

Nové představení choreografky, absolventky Duncan Centre, Dagmar Chaloupkové, která byla v loňském roce oceněna 3. místem na Mezinárodní choreografické soutěži Jarmily Jeřábkové za dílo Gradina.

Choreografie, tančí: Dagmar Chaloupková
Hudba: Jaroslav Hrdlička

Dagmar Chaloupková absolvovala konzervatoř Duncan Centre, kterou završila studijním pobytem v Bulharsku na Sofijské národní škole tanečního umění (2006). Věnuje se převážně vlastní tvorbě: Isis (2004), Gradina (2006), Miláčku (2006). Její zatím nejúspěšnější dílo Gradina bylo oceněno 3. místem na choreografické soutěži Jarmily Jeřábkové (2006) a Cenou diváků na choreografické soutěži v bulharské Sofii (2007). V roce 2007 bylo také uvedeno na festivalech TANEC PRAHA a Off-limits v Dortmundu. Dále příležitostně spolupracuje na tanečních projektech jiných tvůrců, Jana Vránová: Jakoby ohromný roj včel pokrýval tělo třené mentolem (2006), Michal Záhora & NANOHACH: Resonance (2007).

JAN KOMÁREK: DeRbrouk

Tanec pro jednoho muže, jeden stůl, jednu židli, jedno světlo a jeden zvuk .

Polonahé tělo a jeho tápající cesta po desce stolu obklopené "neznámým vesmírem", které k nám s urputností a naléhavosti obrazu Francise Bacona promlouvá o základním postavení člověka ve světě: o křehkosti, pomíjivosti a nepředvídatelnosti své existence...

Režie a design: Jan Komárek
Tvorba a interpretace: Honza Malík

Jan Komárek studoval propagační grafiku na UMPRUM. Působil jako elév na předškolní praxi v loutkovém divadle Drak v Hradci Králové a v roce 1983 odešel do Francie, kde založil MIMO theatre. Hrál vlastní představení pro školy jako loutkoherec a klaun. V roce 1985 odešel do Kanady, kde založil SOUND IMAGE THEATRE - autorské, výtvarné, pohybové divadlo. Vytvořil zhruba 20 představení. Působil jako světelný designer pro divadelní a taneční soubory v Torontu a Montrealu. Získal několik prestižních cen, např. Dora Mavor Moore za režii,světelný design a hudbu. V roce 2001 se vrátil zpět do Prahy. Spolupracuje s alternativní taneční scénou jako režisér, choreograf a světelný designer. Vytvořil osm vlastních představení, která uvedl v pražských divadlech, dále v divadle 29 v Pardubicích, na festivalu na zámku Kuks aj.

LEA ČAPKOVÁ: Hechizada de Luxe

Taneční sólo, jehož vznik inspirovala soudobá hudba Marka Kopelenta. Premiéra byla uvedena v Minneapolis /USA/. Dále uvedeno na World Performing Arts v Lahore /Pákistán/, Off-Limits Festival Dortmund /SRN/.

Choreografie, tančí: Lea Čapková
Hudba: Marek Kopelent

Lea Čapková začala tančit v dětském věku v tanečním studiu Evy Blažíčkové a později se stala členkou jejího Studia komorního tance II. Patří mezi první absolventy Konzervatoře Duncan centre (1997) - v rámci studia stáže v londýnském Laban Centre a Rotterdam dance Academy /NL/. Poté studovala bruselskou taneční akademii P.A.R.T.S. a působila v mezinárodní taneční skupině Déja Donné (2001-2004). S touto skupinou se zúčastnila několika světových festivalů, např. Dance Umbrella /Londýn/, Nottdance /Nottingham/, Amouse Bouche /Bern/ a Irish Festival /Dublin/. V roce 2003 začala spolupracovat na projektech jiných tvůrců pracujících v ČR: Nora Sopková, Serge Ambert a Krepsko. V roce 2004 měl premiéru její autorský projekt Vteřiny na výběr (spoluautorka Linda Samaraweerová /Rakousko/). Na Konzervatoři DC vyučuje současný tanec a je jednou z pedagožek pilotního projektu Tanec Školám. Lea je základající členkou taneční skupiny NANOHACH a účinkuje ve všech jejích projektech. V červnu 2006 získala Cenu SAZKY za nejlepší interpretaci ( Struktury vratkosti a Synchronicity ).

Světla: Jan Komárek
Produkce: Honza Malík & Nanohach o.s. / www.nanohach.cz

Honza Malík se narodil v Ostravě. V letech 1981-2005 byl členem Souboru písní a tanců Rokycany, který současně od roku 1996 umělecky a choreograficky směřoval. Absolvoval Konzervatoř Duncan centre (1999). Od roku 1999 je na volné noze - tanečník, producent a koordinátor projektů současného tance. V období 1999-2003 jako tanečník externě působil ve Státní opeře Praha ( díla Petra Tyce a Petry Hauerové ). Dva roky (2004-2005) spolupracoval s Laroque Dance Company Helene Weinzierel v Rakousku . Také se podílel na pohybové spolupráci v Divadle Minor Praha a Klicperovo divadle v Hradci Králové. Vedle toho se dále věnuje práci a studiu českého folklóru. Jako choreograf spolupracuje s Vojenským uměleckým souborem Ondráš v Brně a vyučuje lidový tanec na Vyšší odborné škole herecké v Praze , Konzervatoři Duncan centre a dalších místech ČR. Honza je zakládajícím členem NANOHACH o.s. (2004). Kromě umění se věnuje produkci a managementu – organizačně zaštítil vznik všech představení skupiny NANOHACH a stará se o jejich další uvádění v ČR a v zahraničí.

Představení pořádá o.s. Terra Madoda ve spolupráci s Divadlem 29 v rámci projektu „Ostrovy v pohybu“. Tento projekt je realizován  za podpory  MK ČR, statutárního města Pardubice a Pardubického kraje.

www.nanohach.cz

Vstupné: 100 Kč