Program * červen 2012 Vstupné: 90 Kč |
|||||
středa 6 a čtvrtek 7 / 18:00 a 21:00 Dva večery představí tři až čtyři české nové dokumentární filmy nominované na Cenu Pavla Kouteckého (CPK) za osobitý dokumentaristický počin. Pardubické projekce doplní dvě tematické diskuse k filmům od 18.00 a krátký dokument Pavla Kouteckého Amici, tanec s přáteli (30 min, 1993). CPK vznikla v roce 2007 na počest tragicky zesnulého filmaře Pavla Kouteckého (1956-2006), jedné z nejvýraznějších osobností českého dokumentárního filmu. Filmy nominované na letošní ročník ceny budou známé v druhé polovině května, čímž se zkonkretizuje i pardubická přehlídka. Vítězný film pak bude vyhlášen v pražském Divadle Archa 13. června 2012. Středa 6. 6. 2012 18.00 Roxanne / Veronika Mikalová / 22 min / 2011 21.00 Čtvrtek 7. 6. 2012 18.00 21.00 www.filmfuse.cz ° www.cenakoutecky.cz Vstupné: 70 Kč jeden film / 100 Kč dva filmy / 160 Kč všechny projekce |
|||||
pondělí 11 – úterý 19 Permanentka: 290 Kč
Taneční sólo velmi volně inspirované poezií a životem české básnířky Irmy Geisslové. Proměny jedné ženy za použití němého slova, tanečního hlasu a videografologie, zastavení se a hledání spojitostí ženy v přelomech různých staletí. Choreografie, koncept a interpretace: Barbora Látalová / video a výtvarná spolupráce: Michaela Huffsteter, Nikola Semotánová / střih: Petra Vladyková , Šárka Sklenářová / světelný design: Jan Beneš / technická podpora: Matěj Beneš / dramaturgická spolupráce: Benjamin Tuček / koučing: Gabriele Wittmann, Dominique Boivin / PR, produkce: Eva Papánková (Vlachová) / koprodukce: Motus o. s. – divadlo Alfred ve dvoře, SE.S.TA. Barbora Látalová – tanečnice a pedagožka, absolventka Konzervatoře Duncan centre, kde vyučovala děti ve Studiu taneční výchovy. Absolvovala stáž na Hunter College of City University of New York (moderní tanec) a taneční terapii na NYU u Miriam Roskin Berger. Vyučovala tanec na francouzském lyceu v Praze a pohyb na herecké fakultě vysoké školy HINT v Norsku. Od roku 2002 je členkou mezinárodní divadelní skupiny NIE. Je autorkou a spoluautorkou řady tanečních projektů: Tam v Dálném údolí, Rapsodie, Non Liquet aj. |
|||||
čtvrtek 14 / 20:00 Koncept: Martina Hajdyla Lacová a Ivo Sedláček / choreografie a tanec: Martina Hajdyla Lacová / hudba: Ivo Sedláček / režijní spolupráce: Jiří Hajdyla / světelný design: Vladimír Burian / supervize: Lucia Kašiarová / produkce: Karolína Hejnová Projekt vznikl v rámci rezidenčního programu Studia ALTA. Délka: 18 min. Martina Hajdyla Lacová (* 1986) vystudovala konzervatoř J. L. Belly v Banské Bystrici a HAMU v Praze. Absolvovala studijní pobyt na Hoger Instituut voor Dans v Antverpách, v rámci kterého spolupracovala s významnou belgickou choreografkou A. van den Broek. Je zakládající členkou nezávislé skupiny ME-SA. Spolupracuje s choreografkami M. Polákovou, M. Eliášovou, K. Foss, H. Weinzierl, divadelní společností Debris Company, účinkuje v inscenaci alternativního divadla elledanse (Jablko) nebo v projektu taneční skupiny VerTeDance (Transforma). Od února 2010 spolupracuje se švýcarskou skupinou DA MOTUS!. Nezávislá taneční skupina ME-SA vznikla v srpnu roku 2008 jako logické pokračování takřka dvouleté spolupráce choreografky Ji-Eun Lee a česko-slovenské trojice tanečnic H. Kalouskové, M. Lacové a K. Hejnové (Párové). V květnu 2009 uvedla trojice tanečnic autorský site-specific projekt Echoes v Synagoze na Palmovce, který byl oceněn Cenou diváka na České taneční platformě 2010. ME-SA prezentovala své projekty na festivalech Česká taneční platforma, Tanec Praha, Edinburg Fringe Festival ad. Andrea Miltnerová: Fractured Námět a choreografie: Andrea Miltnerová / světelný a zvukový design: Jan Komárek / interpretace: Andrea Miltnerová Délka: 15 min. Představení je součástí projektu Nová síť 2012. Andrea Miltnerová, britská tanečnice a choreografka českého původu, která žije trvale v Praze, se už řadu let koncentruje na barokní tanec a jeho kreativní fúzi s dalšími tanečními technikami, především současným tancem. Spolupracuje jako performerka s řadou domácích a zahraničních tvůrců. Hluboký zájem o barokní estetiku ji přivedl ke spolupráci na rekonstrukci barokních oper a k vlastním projektům, které vycházejí z analýzy pohybu a etnochoreologického výzkumu, např. Barokní tělo odhaleno, Pentimento a Vertikální horizontála. Spolupracuje se souborem staré hudby Collegium Marianum a Collegium 1704. Momentálně úzce spolupracuje s choreografkou Francoise Denieau.Tereza Lenerová & Einat Ganz (ISR): Proměnná Koncept, režie, intepretace: Tereza Lenerová a Einat Ganz / hudba: Brian Eno, Neu!, Ben Buchenbacher / kostýmy: Inbal Lieblich / světelný design: Omer Shizaf Délka: 25 min. Proměnná je příběh o dvou lidech, kteří se míjí, někdy jsou si velmi blízko a jindy zas na míle vzdáleni. Je mezi nimi něco stálého, co nepodléhá neustálé proměně? Do jaké míry je jejich vztah tvořen vzpomínkami na minulost, plány do budoucna a jaký je skutečně právě teď? Tereza Lenerová a Einat Ganz se potkaly během studií na Theaterschool v Amsterdamu. Díky práci na školních projektech objevily řadu společných témat, které je čas od času svedou na jeden taneční sál, na jedno jeviště. Jejich první duet Karenin's Smile, který byl původně vytvořen jako školní práce, byl vybrán pro uvedení v divadlech a na festivalech v Holandsku a České republice. Po studiích se dívky znovu potkaly v Izraeli, aby spolu vytvořily druhé dílo Sheep by the Road/Ovce u silnice, které bylo uvedeno v divadle Hasimta v Jaffě. Jejich nejnovější projekt Proměnná vznikal postupně mezi Prahou a Tel Avivem. www.tanecpraha.cz ° www.me-sa.cz Vstupné: 140 Kč |
|||||
neděle 17 / 20:00 Choreografie: Lenka Bartůňková / interpretace: Lenka Bartůňková, Johana Matoušková / světelný design: Radek Pytelka / hudební koláž: Michal Konvalinka Délka: 60 min. Koprodukce: Roxy / NoD Lenka Bartůňková absolvovala taneční Konzervatoř Duncan centre. Pět let studovala pod vedením profesorů a tanečníků proslavené německé choreografky Piny Bausch. Dva roky žila ve Španělsku, kde také působila v projektu katalánského choreografa Roberta Olivana. Spolupracovala s českými i zahraničními choreografy a jinými umělci jako jsou L. Renoux, S. Akika, N. Steinwartz, I. M. Popovici, Ch. Kaido, M. Michalowsky, M. Lipsker aj. Jako tanečnice také spolupracuje s německou skupinou Renegade theater. V roce 2006 získala stipendium v New Yorku. Výsledkem jejího pobytu byla choreografie Do světa II. V roce 2008 obdržela stipendium do Barcelony, kde navštěvovala hodiny v tanečním centru La Caldera a kde v uměleckém centru Area tangent vytvořila choreografii El puente přímo pro festival Temporada Alta v Gironě. V roce 2005 získala první cenu v choreografické soutěži Jarmily Jeřábkové. Dvakrát byla nominována na hlavní cenu za „objev v tanci“ choreografické soutěže Cena Sazky. Tuto cenu nakonec obdržela v roce 20 08 za dílo Knihovna. V roce 2010 reprezentovala ČR na výstavě EXPO 2010 v Šanghaji se sólovým dílem Lagrima. Vstupné: 120 Kč |
|||||
úterý 19 / 20:00 Tanec Praha Námět, choreografie a interpretace: Veronika Kotlíková, Tereza Ondrová, Helena Arenbergerová, Lucia Kašiarová / pohybová spolupráce: Peter Jaško / režijní spolupráce: Petra Tejnorová / dramaturgická spolupráce: Lukáš Jiřička / Hudba: kapela Zrní / světelný design: Pavel Kotlík / scéna, kostýmy: Máša Černíková / produkce: Markéta Faustová Délka: 45 min. Taneční seskupení VerTeDance funguje na české taneční scéně od roku 2004 . Mezi zakládající členy patří T. Ondrová a V. Kotlíková a P. Kotlík. Společně vytvořili projekty Průzor hrdlem, Kruh II, Tichomluva – Neočekávaný chod, The Brave, Třiačtyřicet slunce západů, site specific projekt Tour du Café au Lait, Jaja a Papus, Případy doktora Toureta (r.: A. Polívková), Emigrantes, Transforma (ch.: M. Lipsker), Found & Lost (ch.: Ch. Öfverholm) ad. Svá představení uvádí skupina pravidelně jak v českých regionálních městech, tak v zahraničí. Kladenští Zrní jsou něco mezi Radiohead a Václavem Koubkem, mezi rychlým městem a mlžným lesem. Na české scéně jsou naprostým originálem. Zvuk kapely je evidentně ovlivněný rodným industriálním Kladnem, táhlými volnými poli, i rychlými pohyby strojů. Jejich sdělení je velmi emotivní a naléhavé. Prochází od ponurých nočních ulic, plných zimy a strachu, až k naprosté euforii a fascinaci z maličkostí. Ze Zrní na podiu sálá ohromná chuť hrát a zvát do svého osobitého světa. Zpívají česky. Něžný artbrut. Dřevo, město, svaly, buchary. Zrní je hra, kladenskej uhelnej zen.Pořádá o. s. Terra Madoda ve spolupráci s Divadlem 29 v rámci projektu Ostrovy v pohybu, který je realizován za podpory Ministerstva kultury ČR a statutárního města Pardubice v rámci festivalu Tanec Praha 2012, který je organizován občanským sdružením Tanec Praha o. s. www.tanecpraha.cz ° www.vertedance.org Vstupné: 140 Kč |
|||||
sobota 23 / 19:00 Divadelně-improvizační zápas Další pardubické utkání České improvizační ligy mezi domácími Pa.le.ťáky a jejich hosty. O čem to je? Malinko o sportu, ale především o divadle. Dva týmy se navzájem střetnou v improvizacích na různorodá témata. Cílem není se navzájem vyřadit, ale společně dokázat dotáhnout improvizaci do zdárného konce. Kulisy připomínají hokejový zápas. Rozhodčí a jeho dva pomocníci v pruhovaných a hráči v barevných dresech. Diváci mají k dispozici oficiální pravidla, kartičku na přidělování bodů hráčům a molitanovou pantofli na trestání rozhodčího. Pořádá o. s. Terra Madoda ve spolupráci s Divadlem 29 v rámci projektu Ostrovy v pohybu , který je realizován za podpory Ministerstva kultury ČR a statutárního města Pardubice.
|
|||||
středa 27 - neděle 1 Celkem 12 účastníků z osmi evropských států bude pod vedením srbského režiséra a animátora Miloše Tomiće od 27 . června do 1. července 20 12 pobývat v Pardubicích a zkoumat zde možnosti animovaného a experimentálního filmu. KC Pardubice – Divadlo 29 získalo v loňském roce grant Evropské komise na realizaci mezinárodního workshopu v rámci programu Grundtvig. Tento program je zaměřen na vzdělávání dospělých a jeho cílem je podpora tvorby a získávání inovačních zkušeností ze vzdělávání se v mnohonárodnostním prostředí. Účastníkům má být účast takovémto workshopu především přínosem k jejich osobnímu rozvoji a má podporovat aktivní vzájemnou výměnu schopností a rozšiřování obzorů. V rámci workshopu v Divadle 29 se jeho účastníci seznámí se světem klasické i současné animace z teoretického i praktického hlediska. Zvláštní pozornost bude věnována hledání a objevování přesahů mezi animací a dalšími uměleckými i vědními obory a experimentu. To vše zážitkovou formou výuky. Na workshopu se setká celkem deset evropských národností. Mezi účastníky figurují obyvatelé Lotyšska, Itálie, Španělska, Rumunska, Řecka, Maďarska, Slovenska a Turecka; lektoři do Pardubic přicestují ze Srbska, organizační a produkční zázemí pak celému workshopu tvořilo a tvoří Divadlo 29 a jeho zaměstnanci. Workshop povede Miloš Tomić (* 1976), mladý nadějný režisér, animátor a pedagog pocházející ze srbského Bělehradu, který na podzim roku 2011 dokončil doktorská studia na FAMU v Praze. Ve své tvorbě se Miloš Tomić věnuje mimo jiné tzv. pixilaci čili animaci lidí a živých bytostí. Tato pomalá a trpělivost vyžadující technika umožňuje autorovi porušovat řadu filmových i fyzikálních zákonitostí (gravitace, lineární plynutí času apod.) a také ve zpomalení vnímat náš vztah k okolnímu světu. |