Program * červen 2014

středa 4 / 19:00 / Divadlo 29


Petr Václav: Cesta ven

Petr Václav / ČR / 2014 / 103 min.

Filmy Marian (1996) a Paralelní světy (2001) vzbudil režisér Petr Václav velkou vlnu zájmu doma i v zahraničí. Po 13 letech přichází tentýž režisér s novým celovečerním snímkem Cesta ven – příběhem silné mladé matky, která se odmítá smířit s nepříznivým společenským statusem a snaží se vybojovat lepší život pro sebe a svou dceru Sárinku. Cesta ven z obtížné situace je lemována zklamáním, ale také nadějí. Odvaha a rodičovský cit pomáhají Žanetě překonat překážky v podobě dluhů, mantinelů většinové společnosti i problémů ve vlastní komunitě. Syrový snímek se vyhýbá soudům i patosu a k tématu přistupuje s věcným nadhledem a místy i svérázným humorem.


Snímek byl uveden po 16 letech absence českých filmů v rámci prestižní přehlídky nezávislých filmů na letošním mezinárodním filmovém festivalu v Cannes 2014. Cesta ven byla zařazena do sekce čítající pouhých 9 titulů, jež každým rokem vybírá L'ACID, Asociace nezávislého filmu a jeho distribuce z několika stovek filmů z celého světa.

Po projekci se proběhne debata s režisérem snímku Petrem Václavem a s producentem Janem Macolou.

Pořádá o.s. Terra Madoda ve spolupráci s Divadlem 29 v rámci projektu Filmfuse 2014 za finanční podpory statutárního města Pardubice a Ministerstva kultury České republiky.

www.filmfuse.cz

Vstupné: 80 Kč
Ticketportal

 
     
       

čtvrtek 5 / 20:00 / Divadlo 29

Ashia and the Bizon Rouge (PL/USA)

Bezprostřední jako Joanna Newsom, starosvětská a dramatická jako Regina Spector, nekompromisní jako cello-punkerka Bonfire Madigan, navíc s rejstříkem sahajícím od altu jak z hrdla Amandy Palmer po operní soprán ala Maria Callas.

Pouze cello a hlas stačí Ashie Grzesik k tomu, aby se před vašima očima rozehrál hotový kabaret, v našich končinách nevídaný. Její barvitý projev sahá od klasické hudby přes polské a cikánské lidové nápěvy až po bluesové, jazzové a rockové inspirace Nového světa. Její vystoupení jsou překvapivá, divoká a krásná.

Klasicky vzdělanou violoncellistku a zpěvačku polského původu Ashiu Grzesik nelze přinejmenším v jejím domovském Portlandu (USA) přehlédnout. Působí zde totiž ve dvou výrazných hudebních uskupeních: v proměnlivém ansámblu cellomaniaků nazvaném Portland Cello Project, jenž má repertoárový záběr od Arvo Pärta přes Becka až po Dandy Warhols, a také ve své kmenové kapele Vagabond Opera. Ta nabízí ostrou steampunkovou kabaretně laděnou show propojující Kurta Weilla s klezmerem, či ukrajinský folk s enig-matičností Marlene Dietrich. Podobně laděná, ovšem přeci jenom klidnější, jsou také sólová vystoupení Ashii Grzesik uváděná pod názvem Ashia and the Bison Rouge.

Ashia Grzesik na svém evropském turné vystupuje s repertoárem z nového autorského alba Diesel vs. Lungs (2013). Jako její host vystoupí violista Simon Kluth.

www.ashiagrzesik.com

Koncert je pořádán v rámci projektu Etnoconnexion 2014 za finanční podpory statutárního města Pardubice.

Vstupné: 130 Kč (na průkaz ISIC 50% sleva)
Ticketportal

 
     
   

čtvrtek 12 / 17:00–22:00 / hl. nádraží - bývalé kino Sirius

aniLAB: Velká premiéra v nádražním kině

17:00–18:00
Premiéra krátkých animovaných filmů vytvořených dětmi v rámci kurzů animace v Divadle 29. AniLAB pro děti čili malý kurz animace probíhal v Divadle 29 od února do května 2014. Ve dvou tvůrčích týmech děti objevovaly, kam až sahají možnosti animace, experimentovaly s tradičními technikami, vymýšlely příběhy, sbíraly inspirace v městě, v němž žijí, v jeho historii, architektuře a paměti. Velká premiéra malých filmů od malých velkých tvůrců na velkém plátně v malém kině s velkou historií. Není lepšího místa pro premiéru!

Pořádá Divadlo 29 v rámci projektu aniLAB 2014 za finanční podpory Ministerstva kultury ČR a statutárního města Pardubice.
Vstup volný

Vyhlášení výsledků soutěže Do práce na kole

18:30–19:30
Přes 300 Pardubáků se zúčastnilo letošní soutěže. Kdo zvítězil, dozvíme se právě zde. A nejen to. S pardubickým cyklokoordinátorem Vojtěchem Jirsou budeme diskutovat nad náměty ke zlepšení podmínek pro cyklisty od účastníků soutěže.

Pořádá sdružení Auto*mat ve spolupráci s městem Pardubice a Divadlem 29.
Vstup volný

Na okamžik v kině Sirius

20:00–22:00
Filmový klub jen pro tento den na okamžik zpět v kině Sirius. Přednáška a diskuse o jeho historii spojená s filmovou projekcí.

Počátky činnosti pardubického filmového klubu sahají do roku 1963. Funguje tedy již více než 50 let nepřetržitě a tím se řadí mezi nejstarší filmové kluby v Česku. Prvních 25 let klub uváděl svá představení v kině Grand, později se přemístil do kina Jas, a pak postupně - jak docházelo k rušení kin – kočoval z Kinokavárny - do kin Slovan, Květen, na Letku, až do nádražního kina Sirius, z něj na Duklu a zpět do Grandu, nyní však už do multikina.  


Banksy: Exit Through the Gift Shop
režie: Banksy, USA / Velká Británie, 2010

Legendární streetartista a graffiti writer Banksy, který ani přes nominaci na Oscara neodhalil svoji identitu, vstupuje do českých kin se svým provokativním mystifikačním dokumentem o street artové scéně. Excentrický francouzský majitel obchodu Tonny Guetta, který má stovky hodin záznamů graffiti akcí, marně pátrá po tajemném Banksym a sám se po jeho vzoru rozhodne stát kultovním umělcem. Pod pseudonymem Mister Brainwash (MBW) začíná chrlit jeden artefakt za druhým... Zábavný a vzrušující dokument o kultu pouličního umění, který tento fenomén zároveň odhaluje, zároveň jej relativizuje a sebevzhlíživost některých umělců ironicky shazuje. Stejně jako ve svém umění, i ve filmu Banksy zpochybňuje současnou pouliční výtvarnou scénu, která se stala snobským pozlátkem.

www.csfd.cz

Pořádá Filmový klub Pardubice ve spolupráci s Divadlem 29 a o. s. Offcity.
Vstupné dobrovolné

 
     
   

pátek 13 / 16:00–23:00 / bývalé kino Sirius + nádražní hala

Nádraží, místo paměti

16:00–20:00 / hala
Nádražní hala je místem, v němž se denně prolínají životy tisíců cestujících, zaměstnanců „modré armády“, stánkařů, hostinských i bezdomovců. Paralelně s prezentováním výsledků orálně-historické sondy do prostoru pardubického nádraží bude probíhat i interaktivní výzkum mezi cestujícími, umožní tak dotvořit historický rozměr fenomenologie nádražní budovy - temných rohů provoněných párky, tabákem čpící restaurace, i místa, kde začínaly první schůzky zamilovaných párů.

Pořádá o. s. Offcity ve spolupráci s Divadlem 29 za finanční podpory Ministerstva kultury ČR, statutárního města Pardubice a Nadace české architektury.

Vstup volný

Offcity trip pardubickým nádražím

17:00–19:00 / bývalé kino Sirius & hala
Pardubické nádraží je fenomén! O kvalitách pardubického nádraží jako poválečného zvláštního výhonku funkcionalismu víme všichni. V čem tato kvalita spočívá, jaké osobnosti architektů se na něm podílely, jak se názor na umístění nádraží vyvíjel a jak si dnešní architekti představují jeho budoucnost? O tom bude přednáška s krátkou vycházkou se stavebním historikem a členem o. s. Offcity Františkem R. Václavíkem.

Pořádá o. s. Offcity ve spolupráci s Divadlem 29 za finanční podpory Ministerstva kultury ČR, statutárního města Pardubice a Nadace české architektury.

Vstup volný


Faxen: Double Layer Live (AT)

19:30 –20:30 / hala nebo přednádraží
audio performance
Zvuky pardubického nádraží v zajetí Faxen, trojice mladých umělců z rakouského města Linz - Clemense Mairhofera, Sebastiana Sixe a Lucase Norera. Živá zvuková instalace, při níž Faxen zkoumají jedinečnost souhry mezi zvukem, prostorem a pohybem ve vzájemné kombinaci.

Zapnutím ventilátorů se mikrofony dávají do pohybu, otáčí se. Stávající se jediným akustickým zdrojem tohoto živého vystoupení, který je následně modulován a upravován. Zvuky se vrství, pohlcují přirozenou rezonanci prostoru. To, co slyšíme, je vždy křehká struktura na pokraji zhroucení.

Pořádá o. s. Offcity ve spolupráci s Divadlem 29 za finanční podpory Ministerstva kultury ČR, statutárního města Pardubice a Nadace české architektury.

www.faxen-collective.net

Vstup volný


Black Tar Jesus (CZ), Weird Owl (US)

20:30 / Sirius - bývalá vinárna
Weird Owl, pětičlenná brooklynská formace, zní jako kombinace Neil Younga s Crazy Horse a indie rockových Built to Spill namixovaných spolu s Black Sabbath. Jejich poslední desku Healing produkoval a na svém privátním labelu A Recordings Ltd. vydal Antone Newcombe z Brian Jonestown Massacre. Weird Owl, to jsou John Cassidy (klávesy, synth), Sean Reynolds (bicí, perkuse), David Nudgent (synth), Trevor Tyrrell (zpěv, kytara).



Jako předkapela zahraje Black Tar Jesus (Tomáš Kopáček), prý úplně naposledy. Po koncertě překvapení v podobě speciální půlnoční hororové projekce.

Pořádá Seek Harbor Booking ve spolupráci s Divadlem 29.

www.teepeerecords.com

Vstupné: 50 – 200 Kč

 
     
    pátek 13 / 17:00 / nádražní hala

Vanda Hybnerová, Lucia Kašiarová: Angel-y

Nebeská clowneska / Tanec Praha 2014


Nkdo není opuštěnější než andělé, strážci u nebeské brány. Trpělivě čekají, ale nikdo nepřichází. Ticho. Čas plyne. Jsou zbyteční. Musí se nějak zabavit. Přijďte se podívat na směs klišé různého druhu, na dvě cynické ženy, které se nebojí být patetické a sentimentální. Na dvě těla pod tíhou křídel, která by je měla povznést, ale neví se kam. Sdílíme s vámi naši trapnost, náš primitivní poetizmus. Lucia Kašiarová a Vanda Hybnerová, tanečnice a herečka, obě matky, ironické, sentimentální, romantické a toužící.

Interpretace: Lucia Kašiarová a Vanda Hybnerová
Inspirace: Boris Hybner
Světlo: Lukáš Benda



Vanda Hybnerová

Herečka známá z filmů, televize, rozhlasu i dabingu. Úspěšně vystupovala a vystupuje v několika pražských kamenných divadlech, přelomové role však získala v Divadle Komedie pod vedením režisérů Pařízka a Jařaba (za Hořké slzy Petry von Kantové byla nominována na Cenu Alfréda Radoka). S manželem Sašou Rašilovem vytvořila tři vlastní inscenace pro Divadlo v Řeznické (Omámený kolotoč, Pokus pes čili Potvor, Židle) a v Divadle Ponec hru Poslední dvě cigarety; v roce 2005 obdržela Cenu Thálie za roli Catherine ve hře Důkaz, v režii Miroslava Krobota v Divadle v Řeznické.

Lucia Kašiarová
Ředitelka Studia Alta, skladu, který si říká divadlo. Slovenská performerka, která prezentuje českou kulturu v zahraničí i na Slovensku. Tanečnice, která chápe tanec jako zdroj inspirace pro život. Ctitelka improvizace a náhody.

Představení pořádá o.s. Terra Madoda (projekt Ostrovy v pohybu) ve spolupráci s Divadlo 29 za finanční podpory MKČR, Pardubického kraje a statutárního města Pardubice v rámci festivalu Tanec Praha 2014, který je organizován občanským sdružením Tanec Praha o. s.

Vstup volný

 
     
   

pátek 13 / 19:00 / nádražní hala

Cie József Trefeli: Jinx 103 (HU)

Tanec Praha 2014


Koncept, choreografie a interpretace:
József Trefeli & Gábor Varga

Hudba: Frederique Jarabo
Délka: 20 min.

Duet brilantních tanečníků je setkáním dvou zástupců maďarské diaspory – jeden pochází z Austrálie a druhý vyrostl v Rusku. Oba protagonisté se vracejí ke společným kulturním kořenům, s nimiž se seznamovali na opačných koncích světa. Folklorní ambient choreografie je prostoupen aktuálním citem pro rytmus, kombinuje body percussion se současným tancem a vytváří sofistikovanou performance, která uchovává podstatu dávných rituálů. Jde v ní o sdílení, o společnou energii a dech, o univerzální slovník těla a pohybu. Jakkoli je tanec Józsefa Trefeliho a Gábora Vargy mužsky dynamický, nemá aspekty boje. Je hledáním paralel, simultánnosti, kontinuity, cesty kudy jít společně dál. V mnoha kulturách existuje slovo, kterým se reaguje na situaci, když dva lidé řeknou náhodou něco současně. V angličtině je to „jinx“ a maďarštině „103“.

József Trefeli studoval tanec na univerzitě v Melbourne. Jeho všestranné taneční vzdělání zahrnuje klasickou taneční techniku, současný i muzikálový tanec, zpěv, step i tradiční maďarský taneční folklor. Jako tanečník i spoluautor se realizoval devět let v ženevském souboru Alias, kde vytvořil řadu rolí, které ocenila kritika i publikum. Nyní jeho autorský záběr zasahuje kromě současného tance také kabaret, činoherní divadlo, hudební komedie i opery.

Gábor Varga zahájil svoji kariéru jako folklorní tanečník. V letech 1995–2000 studoval na Talentum International School of Dance and Musical Art v Budapešti, po ukončení byl přijat na P.A.R.T.S, prestižní taneční školu Anne Teresy De Keersmaeker v Bruselu. Zde měl příležitost pracovat s významnými evropskými choreografy – Anne Teresou de Keersmaeker, Davidem Zambrano, Williamem Forsythem, Michele Anne De Mey, Mettem Ingvartsenem, Thomasem Hauertem a dalšími. Poté působil v Ženevě, kde se vedle spolupráce s Compagnie Gilles Jobin, Alias Guilherma Botelho a souboru Józsefa Trefeli, věnuje administraci a produkci uměleckých projektů.

Představení pořádá o.s. Terra Madoda (projekt Ostrovy v pohybu) ve spolupráci s Divadlo 29 za finanční podpory MKČR, Pardubického kraje a statutárního města Pardubice v rámci festivalu Tanec Praha 2014, který je organizován občanským sdružením Tanec Praha o. s.

Vstup volný

 
     
    úterý 17 / 20:00 / Divadlo 29

Nanohach & Lenka Flory: Flashed by

Tanec Praha 2014

I was thinking of you
and
I was thinking of you
and
I was thinking of you
and then I was not thinking of you any more

Laurie Anderson

Flashed by je nejnovější projekt sdružení Nanohach, sólové představení pro kmenovou tanečnici souboru Leu Švejdovou. Na realizaci se podíleli zkušení umělci, kteří se po mnoha letech znovu setkali nad společným dílem. Autorkou koncepce je Lenka Flory, která se po 15 letech práce a tvorby v zahraničí, zejména s domovským souborem Deja Donné, vrací do Čech jako choreografka ve spolupráci právě se souborem Nanohach.

„…Lea Švejdová dokonale pohybově i herecky ovládá dění na scéně i na plátně (…) Jedná se o intenzivní zážitek, který vás nenechá chladnými…“ D.Zilvarová / www.tanecniaktuality.cz

Lenka Flory působila jako tanečnice ve Studiu Komorního Tance, Czurda Tanztheater (Německo), Ultima Vez a Ernesto (Belgie). Od roku 1993 byla pedagogem na Konzervatoři Duncan centre. Zde je také od letošního září její statutární zástupkyní. Založila (1994 v Duncan Centre) mezinárodní Projekt progresivních tanečních osobností, uvádějící pravidelně práci evropských choreografů. Byla zakladatelkou (1996-2003) mezinárodního festivalu Konfrontace, probíhajícího v divadlech Archa, Komedie, Minor, Roxy/NoD, Branické divadlo a Duncan Centre. Od roku 1997 do roku 2013 umělecky a produkčně řídila soubor Deja Donne. Soubor od svého vzniku vytvořil 10 titulů, které doposud uvedl ve 26 zemích Evropy, v Severní a Jižní Americe a v Asii. Pracuje jako scénograf, pravidelně pro soubor Deja Donne a jako hostující umělec vytvořila scénografii a kostýmy Donizettiho Nápoje lásky (2010, Národní divadlo v Praze) a pro choreografii Das Maedchen un der Messerwerfer pro Mnichovskou Operu (2012). Spolupracuje s evropskými základními a středními školami na intenzivních tvůrčích programech (EU projekt R.A.P. for Children (2006-07), regionální tříletý projekt Progetto Spettacolo Umbria (2009-11), Anna/Heinrich Tanzt Project pro 120 mnichovkých studentů (2009-13).

Lea Švejdová začala tančit v dětském věku u Evy Blažíčkové a později se stala členkou jejího Studia komorního tance II. Patří mezi první absolventy Konzervatoře Duncan centre (1997) - v rámci studia stáže v londýnském Laban Centre a Rotterdamse danceacademie. Poté studovala bruselskou taneční akademii P.A.R.T.S. Tři roky působila v mezinárodní taneční skupině Deja Donné (L.Flory a S.Sandroni). V roce 2003 začala spolupracovat na projektech jiných tvůrců pracujících v ČR: Nora Sopková, Serge Ambert a Krepsko. Její autorské projekty: Vteřiny na výběr (2004) - spoluautorka Linda Samaraweerová /a/ a Hechizada de Luxe (2005) - uvedeno mj. v Minneapolis /USA/, na World Performing Arts Festival /Pákistán/, Off-Limits v Dortmundu /de/ a 13.festivalu de Marseille /fr/. Lea je zakládající členkou skupiny Nanohach v jejíž projektech vytvořila vyjímečné taneční výkony (např. Synchronicity, Portrét, -gracerunners-, Brut). Získala cenu Best Contemporary Dance Performance Award 2011 /Rusko/, Cenu Sazky za nejlepší interpretaci 2006 v představení Struktury vratkosti. Choreografie Hechizada de Luxe byla nominována na Cenu Sazky 2008 za objev v tanci.

Koncepce, scénografie, choreografie a režie: Lenka Flory
Tvorba, choreografie, interpretace: Lea Švejdová
Video/film: Barbara Schröer
Světelný design: Jan Beneš
Hudební a zvuková spolupráce: Michal Vaniš
Autor text: Jeník Burian
Hlas ze záznamu: Petr Stach
Kostýmy: Mariana Novotná
Svícení a technika: Robert Štěpánek, Patrik Sedlák, Michal Vaniš
Produkce: Honza Malík & Nanohach o.s.

Představení pořádá Divadlo 29 za finanční podpory statutárního města Pardubice v rámci festivalu Tanec Praha 2014, který je organizován občanským sdružením Tanec Praha o. s.

www.nanohach.cz

Vstupné: 130 Kč (na průkaz ISIC 50% sleva)
Ticketportal

 
     
   

čtvrtek 19 / 17:00–22:00 / nádražní hala + bývalé kino Sirius

Moving Orchestra 17:00 / nádražní hala

site-specific


Zvuková a pohybová improvizace, neopakovatelné momenty, magie přítomného okamžiku. Pohyb, zvuk i ticho.

V prostoru vlakového nádraží v Pardubicích se v různých situacích a v různých formacích setkají hudebníci a tanečníci. Vznikne tak neobvyklá možnost představit tento živý prostor v jiném kontextu a tanec a hudbu v jiném prostoru. Na této site-specific akci se podílí obdobný tým, jenž v loňském roce v Automatických mlýnech opakovaně představil pardubickému publiku koncertně-taneční řadu Setkáme se..

Pořádá Divadlo 29 v rámci projektu Electroconnexion 2014 a o.s. Terra Madoda v rámci projektu Ostrovy v pohybu za finanční podpory Ministerstva kultury ČR, statutárního města Pardubice a Pardubického kraje ve spolupráci s CreWcollectivem a s festivalem Tanec Praha.

www.crewcollective.cz

Vstup volný

Zbořil / Blažíček 20:00 / Sirius - bývalá vinárna

live A/V performance


Živé vystoupení dua Zbořil / Blažíček představuje hraniční audiovizuální zážitek. Strhující proud pohybů a záblesků na hranici percepce vytváří pomocí elektronických nástrojů, optických objektů a počítačových algoritmů pro živý střih. Během představení se pohybují od zklidněných meditativních poloh k extatické obrazové skulptuře. Obrazová část je inspirovaná principy thaumatropu, obrazové hračky populární na přelomu 18. a 19. století.

Upozornění: Představení obsahuje silný stroboskopický efekt.

Michal Zbořil je hráč na syntezátory Korg, mj. známý ze Zabloudil, IQ+1 a z Pražského improvizačního orchestru, který vychází hlavně ze zvukových kvalit elektronické syntézy. Filmař Martin Blažíček využívá pro živé projekce kombinaci fyzických objektů, mechaniky a digitálního mikro-samplingu videa.

Pořádá Divadlo 29 v rámci projektu Electroconnexion 2014 za finanční podpory Ministerstva kultury ČR, statutárního města Pardubice a Pardubického kraje.

www. blazicek.net

Společné vstupné na koncerty Zbořil / Blažíček + PIO in BIO: 80 Kč / rezervace vstupenek: vstupenky@divadlo29.cz

PIO in BIO 21:00 / bývalé kino Sirius

Pražský improvizační orchestr: Jestli se rozzlobíme, budeme zlí


První mimopražské vystoupení Pražského improvizačního orchestru (PIO) se speciální živě manipulovanou videoprojekcí mexické umělkyně Cristiny Maldonado revokující dávné filmové hity dvojice Bud Spencer a Terence Hill ze 70. a 80. let minulého století. Kde jinde než v prostorách bývalého kina Sirius na pardubickém nádraží, kde byly tyto filmy kdysi hojně uváděny.

Pražský improvizační orchestr založil v roce 2012 v Praze žijící americký kontrabasista George Cremaschi a český hráč na dechové nástroje a experimentátor Petr Vrba. Ke spolupráci přizvali dalších třináct hudebníků z nejrůznějších hudebních oblastí - od současné artificiální hudby, přes zvukový experiment, jazz a volnou improvizaci až po noise. Vznik PIO byl inspirován tělesy jako Globe Unity Orchestra, Sun Ra Arkestra, Butch Morris New Music Observatory, Scratch Orchestra nebo Splitter Orchestra. PIO je zaměřen na současné improvizační techniky a pracuje s řízenou i volnou improvizací, interpretací grafických partitur atd. PIO často vystupuje v netradičních prostorech (Prager Kabarett, Studio Alta, Divadlo Kolowrat) a ke svému patnáctičlennému ansámblu si vždy zve i další hosty z Čech i zahraničí.


Pořádá Divadlo 29 v rámci projektu Jazzconnexion 2014 za finanční podpory Ministerstva kultury ČR, Pardubického kraje, statutárního města Pardubice a a Hlavního města Prahy.

www.georgecremaschi.com

Společné vstupné na koncerty Zbořil / Blažíček + PIO in BIO: 80 Kč / rezervace vstupenek: vstupenky@divadlo29.cz

 
     
    pátek 20 / 18:00–19:30 / nádražní hala

Railway Dreaming

Každodenní mysterium vlakového nádraží, protkaného sny, touhami a vzpomínkami cestujících. Útržky hovorů, ruchů, hlasů dětských i dospělých. Zvuková a hudební koláž zpěvačky
Ridiny Ahmedové a hudebníka Jaroslava Kořána

Pořádá o. s. Offcity za finanční podpory Ministerstva kultury ČR, statutárního města Pardubice a Nadace české architektury.

Vstup volný

www.hlasem.cz www.snivec.cz

 
     
   

pátek 20 / 20:00 / bývalé kino Sirius

Spitfire Company: Antiwords

Tanec Praha 2014

Představení ovlivněné dílem Václava Havla, především jeho hrou Audience a jejím legendárním zpracováním režisérem Jiřím Menzelem. Ten do role sládka obsadil Pavla Landovského, který v průběhu hry vypil asi devět osmistupňových piv. Podaří se Miřence Čechové a Jindřišce Křivánkové tento výkon překonat? Podaří se jim dosáhnout hraničního stavu, který odkazuje na havlovský motiv odcizení a hrabalovskou poetiku samoty?

V hlavní roli se spolu s aktérkami inscenace objeví i velké hlavy od sochařky Pauliny Skavové a hudba Sivan Eldar.



koncept: Miřenka Čechová, Petr Boháč
režie: Petr Boháč
hrají: Jindřiška Křivánková (alternace: Tereza Havlíčková), Miřenka Čechová
hudba: Sivan Eldar
light design: Martin Špetlík
masky: Paulina Skavova

Představení pořádá Divadlo 29 za finanční podpory statutárního města Pardubice v rámci festivalu Tanec Praha 2014, který je organizován občanským sdružením Tanec Praha o. s.

www.spitfirecompany.cz


Vstupné: 120 Kč / rezervace vstupenek: vstupenky@divadlo29.cz

 
       
    pátek 13 – pátek 20 / nádražní hala

Richard Loskot: Čas je ve hvězdách

Nenápadně nápadný vstup Richarda Loskota, mladého českého umělce, aktuálně již po druhé nominovaného na prestižní Cenu Jindřicha Chalupeckého pro umělce do 35 let, do souhvězdí nádražní mozaiky. Vrstva času, paměť vesmíru, Moravec vs. Loskot, poblikávání hvězd mezi lvem a kozorohem.


Vstup volný

www.richardloskot.net